Supă de varză cu linte


Sunt la dietă şi ce este mai indicat decât faimoasa supă de varză? Un pic mai substanţială ... cu linte (că altfel mă topesc. :) )

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 minute
Porţii: 4-6-8 (depinde de foame. Eu am făcut bis, de ex.)

Ingrediente:
  1. 1 varză verde mai mărişoară ( sau 2 mai mici)= 1 kg
  2. 1 ceapă mare galbenă
  3. 100-200 g linte deja fiartă
  4. 3 linguri tocană de legume (în alternativă: 1 ardei gras, 1 morcov)
  5. 3 linguri ulei
  6. 10 boabe de coriandru
  7. 1 linguriţă boia de ardei dulce
  8. 1 lingură sos de soia (nu e fundamental)
  9. 1 creanguţă de cimbru
  10. sare cât cuprinde
  11. 3-4 căni apă (1 litru)
  12. Opţional: 2 ardei iuţi
Mod de preparare:
  1. Taie ceapa şi varza mărunt sau cum preferi
  2. Pune uleiul într-o oală, adaugă ceapa la călit puţin (3-4 minute)
  3. Pune varza, amestecă foarte bine. Lasă 3-5 minute. Ai grijă să nu se ardă
  4. Adaugă cimbrul
  5. Pune apa, sarea, boabele de coriandru, boiaua de ardei dulce, sosul de soia, amestecă. Acoperă, lasă să fiarbă vreme de 15 minute.
  6. Adaugă lintea dacă e fiartă, dacă nu - trebuie să o pui la fiert o dată cu varza. Fierbe destul de repede. Nu te preocupa.
  7. Pune tocana. Dacă pui ardei şi morcovi cruzi, pune-le la călit  împreună cu ceapa.
  8. Lasă să fiarbă alte 10 minute. Dacă e prea dulce adaugă nişte sos de roşii/bulion sau borş. Oricum tocana acreşte destul (după gusturile mele).
Menţiuni:
  • Serveşte cu pâine (neagră cu măsline, în cazul meu) sau mămăligă.
  • Poţi adăuga carne dacă vrei. Raţa este cea mai indicată în acest caz. Sau slănină/jumări!
Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mi dă curaj să merg mai departe.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.