Pacheţele cu carne, păstăi


Pacheţele cu carne, păstăi şi varză murată, la cuptor. Optimă idee de sărbători, ca aperitive. 
Pentru mai multe reţete de acest gen click: Pacheţele de primăvară, Pacheţele cu varză. Dacă vrei o reţetă de sărbători click pe Tartă cu varză şi carne.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil = circa 60 min
Porţii: depinde. Mie mi-au ieşit 20 de pachete/plăcinte

Ingrediente:
  1. 500 g varză murată (1 varză circa)
  2. 1 cutie de carne de porc/vită, etc. 500 g. Poţi pune şi carne măcinată, e chiar mai bun. Eu am avut o cutie de la cineva şi nu ştiam ce să fac cu ea (iar)
  3. 2 morcovi
  4. 300-400 g păstăi. Eu am avut în conservă
  5. 6 linguri ulei + 10 pentru uns foile în interior şi exterior. FUNDAMENTAL
  6. Opţional: ardei iute Eu am pus vreo 5 (de la borcan= zacuscă ardei iuţi)
Mod de preparare
  1. Decongelează (la temperatura camerei) foile de plăcintă. Eu le scot de seara, le pun în frigider
  2. Taie varza cuburi/peştişori. Rade morcovul pe răzătoarea "mare" Pune uleiul la încins, Toarnă varza peste, amestecă foarte bine
  3. Adaugă carnea, ardeiul iute, morcovul ras pe răzătoare. Acoperă, lasă la călit cam 5 minute, amestecând constant. Adaugă păstăile, ai grijă să nu se fărâmiţeze când întorci. Numai pentru estetică
  4. Lasă să se răcească bine
  5. Ia o foaie de plăcintă, taie-o în două, toarnă 1 lingură ulei peste ea, întinde bine cu o pensulă, îndoia-o; pune 2 linguri de umplutură pe un capăt, rulează introducând capetele externe înăuntrul. Pune cu faţa în jos (capetele), să nu se deschidă. Vezi imagine. Ori fă plăcinte pătrate sau cum vrei tu.
  6. Pune-le într-o tavă. Unge-le din plin cu ulei. Dă la cuptor, treapta a doua (mijloc) vreme de 15 minute (maxim). 200° (mediu)
Menţiuni
  1.  Serveşte-le calde sau reci cu sos de hrean, usturoi, sos de soia, etc.
  2. Optime aperitive la petreceri. Numai că sunt crocante doar când sunt proaspete, apoi devin mai moi. O zi după. Eu am rămas tare impresionată de simplicitate, rapiditate, economicitate şi, MAI ALES, de bunătatea lor. Recomand cu căldură.
  3. În imagini vezi mai multe pentru că am făcut de 2 feluri, reţeta într-un alt articol
  4. În timp ce lucrezi, ţine foile de plăcintă acoperite, altfel se usucă teribil şi se rup. În cazul în care s-au uscat, stropeşte-le cu apă (cu pensula întinde uşor, mai ales pe margini)
Pentru mai multe imagini, te aştept să devii prietenul meu pe Facebook


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii