Pacheţele vegane cu porumb

Am făcut diverse reţete/variante de pacheţele până acum. Am tot experimentat foile de plăcintă, care nu-mi plăceau deloc până acum câteva luni. Dacă vrei să-ţi iasă crocante, unge foile (una câte una) cu ulei. În timp ce lucrezi ţine foile de plăcintă acoperite (în plasticul lor sau cu un prosop), altfel se usucă teribil şi se rup. În cazul în care s-au uscat, stropeşte-le cu apă (cu pensula întinde uşor, să nu le rupi, mai ales pe margini)
Pentru mai multe reţete de acest gen click: Pacheţele de primăvară, Pacheţele de varză (de post şi pentru vegani/vegetarieni. Sau variante cu carne: Pacheţele cu carnetartă cu varză şi carne
Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil = circa 50 min
Porţii: depinde. Mie mi-au ieşit 10 pachete/plăcinte şi le-am copt împreună cu cele cu carne.

Ingrediente:
  1. 200 g varză murată (1/2 varză mică, circa)
  2. 1 morcov mic
  3. 4 linguri de boabe de porumb
  4. 1 ardei gras. Eu am avut la borcan conservat în suc de roşii (am pus cam juma de borcan de 400)
  5. 4 linguri ulei + 5-6 pentru uns foile în interior şi exterior. FUNDAMENTAL
  6. Opţional: 1 ardei iute Eu am pus vreo 5 (de la borcan= zacuscă ardei iuţi)
Mod de preparare
  1. Decongelează (la temperatura camerei) foile de plăcintă. Eu le scot de seara, le pun în frigider
  2. Taie varza cuburi/peştişori, pune uleiul la încins, adaugă morcovul ras peste, amestecă foarte bine. Lasă 2-3 min
  3. Adaugă carnea, păstăile, ardeiul iute. Acoperă, lasă la călit cam 5 minute, amestecând constant
  4. Lasă să se răcească bine (altfel se rup foile)
  5. Ia o foaie de plăcintă, taie-o în două, toarnă 1 lingură ulei peste ea, întinde bine cu o pensulă, îndoaie-o; pune 2 linguri de umplutură pe un capăt, rulează introducând capetele externe înăuntrul. Pune cu faţa în jos (capetele), să nu se deschidă. Vezi imagine. Ori fă plăcinte pătrate, triunghiuri sau cum vrei tu
  6. Pune-le într-o tavă. Unge-le din plin cu ulei. Dă la cuptor, treapta a doua (mijloc) vreme de 10-15 minute (maxim). 200° (mediu). Atenţie că se coc relativ repede. Eu am cuptor pe gaz care are şi o flacără deschisă deasupra (pentru grill). O aprind pentru 1 minut de obicei, la final
Menţiuni
  • Serveşte-le calde sau reci cu sos de hrean, usturoi, sos de soia, etc.
  • Optime aperitive la petreceri. Sunt crocante doar când sunt proaspete, apoi devin mai moi. O zi după. Eu am rămas tare impresionată de simplicitate, rapiditate, economicitate şi, MAI ALES, de bunătatea lor. Este ceva deosebit. Recomand cu căldură.
  • În imagini vezi mai multe pentru că am făcut de 2 feluri, reţeta cu carne aici
Dacă ţi-am dat o idee şi ţi-a plăcut, un like la pagina Facebook este echivalent cu Mulţumesc. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii