Salată de paste cu ton

Absolut DE ÎNCERCAT; ca şi cealaltă variantă (paste cu ciuperci). Dacă nu guşti, nu ştii/nu crezi. Atât pot să spun.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10-12 minute
Porţii: 3

Ingrediente
  1. 300 g paste scurte, de care ai (fusilli/elice, farfalline/fluturaşi, sunt cele mai indicate. Eu pun de care am la îndemână; în acest caz "gnocchetti")
  2. 1 cutie de ton (100 g) în ulei sau natural, nu contează
  3. 3 linguri de boabe de porumb
  4. 1 lingură capere/capperi (poţi pune măsline natur în loc. Dacă nu-ţi plac caperele. Eu le ador!!!)
  5. Opţional:  mărar verde. Eu nu am pus
  6. sare după gust (1/2 linguriţă) Ai grijă că tonul poate să fie deja sărat.
  7. Dacă conserva de ton nu are ulei, pune 4 linguri ulei de măsline (sau de care ai, dar uleiul de măsline este cel mai indicat)
  8. Opţional, dar foarte indicat: 1 vârf de cuţit de boia de ardei iute
  9. La final am pus şi ceapă verde, dar nu este obligatoriu (a fost un experiment. Ăsta-i unul dintre marile avantaje de a nu fi cuplat: pot să mănânc ceapă şi usturoi oricând am chef), sunt excelente şi fără
Mod de preparare
  1. Pune apa la fiert şi numai când dă în clocot adaugă pastele lăsându-le circa 7-9 minute. Mie îmi plac „al dente” deci le las cam 5-6 minute (depinde de ce fel de paste sunt).
  2. Scurge pastele, lasă-le să se răcească sau trece-le printr-un jet de apă rece
  3. Pune tonul, porumbul, caperele, sarea, pastele într-un bol mai mărişor (să ai spaţiu pentru amestecat) şi sunt gata
Menţiuni
  • Optimă idee pentru un picnic la iarbă verde, sau pentru petreceri cu servire la bufet /self service. O poţi găti cu câteva ore înainte

    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mă dă curaj să merg mai departe.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii