Lichior de mure

Zilele trecute mi s-a atras atenția că nu am  postat de foarte mult timp o rețetă de băutură. Da, chiar așa e. Îmi cer scuze. Nici n-am observat  când „m-am lăsat de sportul ăsta”. Rectific imediat!

Rețeta următoare va fi apreciată mai mult de sexul frumos (feminin), dar nici sexul, hhhhhmmm, masculin nu va zice nu la un păhărel din acest nectar.


Timp de preparare: 5 minute + perioada de macerare care variază în funcţie de gusturile proprii (10-15 zile)
Grad de dificultate:  niciunul
Pentru o sticlă de 750-800 ml cu gradația 20-25% (circa)

Ingrediente

500 g mure
1/2 l alcool 30 grade (vodkă, dacă-ți place gustul. Orice alcool este bun dacă nu are cine știe ce gust aiurea. Dar gusturile Nu se discută, nu?!)
3-5 linguri zahăr de trestie (sau de sfeclă, nu contează. Depinde de gusturi). Tine minte, cui ii place foarte dulce, cui nu prea. Mierea sau indulcitorul sunt okay.




Mod de preparare

Curăță murea  de impurități, spal-o și pune-o într-o sticlă de 1 litru,
Adaugă zahărul ajutându-te de o pâlnie. Scutură foarte bine sticla și las-o la întuneric câteva zile = până se topește zahărul. 
După care torni alcoolul, scuturi și lași alte 10-15 zile, tot la întuneric. Zic toti.

Eu nu am avut răbdare  (ca de obicei) și am pus toate odată. Am scuturat sticla de vreo 7 ori și în 10 minute avea deja gust de mure.  Foarte foarte bun. Culoarea este fenomenală!!! Bineînțeles că după ce am gustat (de poftă :D) am lăsat sticla deoparte (la întuneric). Sunt curioasă să văd cât își schimbă/intensifică culoarea.

Optim servit rece după circa 10-15 zile. Dar dacă nu ai răbdare faci ca mine. A doua zi e gata totul si poti servi musafirii cu incredere.



Mențiuni
  • Sticla din imagine este mai mică. Asta pt că nu mai am sticle goale. Tot fac experimente și le las acolo... la macerat. Ani de zile!!!
  • În acest fel se conservă și fructele MINUNAT!!! 
  • În loc de zahăr poți pune miere de albine (cum aș fi făcut eu - dacă aș fi avut :D). 
**
Daca ai apreciat ori ti-a fost de folos, TE ROG da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea. :)
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț). Daca nu gasesti ce te intereseaza, incearca o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza.

Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii