Glazură cacao pt diabetici

Nu eram fan glazure pentru că nu prea am făcut acasă și alea cumpărate sunt așa de bizare... Tari, îngreunează tăierea prăjiturii/checului... Frustrant!
Totuși, zilele trecute am făcut o prăjitură cu morcov (pentru o persoană ce suferă de diabet) și nu-mi plăcea deloc cum arăta. Așa am decis că trebuie să ornez cumva să apară cât de cât decentă. Aveam ciocolată și altele în casă, dar trebuia să fie fără zahăr, așa că am probat rețeta aceasta pe care o știam demult.
Am înlocuit zahărul cu zaharină și a ieșit ceva super.
Este foarte ușoar de făcut. Rapidă, practică, ieftină și de post, dacă vrei. :D
Timp de preparare: 5 min
Dificultate: foarte uşor
Pentru 1 chec/prăjitură

Ingrediente
  1. 2 linguri zaharină (evident că iese super și cu zahăr)
  2. 1 lingură plină de cacao amară
  3. 100 -150 ml apă = 1 pahar
  4. 1 lingură de ulei sau un cub de unt/margarină
Mod de preparare
  1. Pune apa la încălzit
  2. Într-o crăticică amestecă zaharina cu praful de cacao, pune-o pe foc slab, toarnă apa caldă peste și amestecă energic cu o lingură de lemn, NU CA MINE!!! Dar e ok și cu o lingură din metal, deși nu e indicat. Mi-a fost lene să iau lingura de lemn. :D
  3. Ține pe foc până se îngroașă (cam 3-4 min) amestecând continuu să nu se prindă
  4. La final, oprește focul și adaugă untul (dacă nu vrei să o faci de post), margarina sau uleiul
  5. Amestecă și lasă să se răcească puțin (5 min), după care poți orna ce vrei cu ea.
Mențiuni
  • Foarte bună la gust, delicată. Nu se întărește exagerat și prăjitura se poate tăia foarte bine. Am uitat să fac poze la felie.
  • Dacă nu vrei să fie de post poți pune lapte în loc.
  • Startul va fi subțire (2 mm circa), dacă-l vrei mai gros, mai dublează cantitățile.
       
    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.
    Nu uita să împarți cu prietenii care suferă de diabet. Le vei face un bine.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.