Pui cu orez, varză în sos de soia

Încep săptămâna cu o retetă personală de care sunt foarte mândră.
Pentru a ieși din monotonia rețetelor de fiecare zi.
Este de inspirație mixtă: arabă și asiatică. Nu aș putea spune că m-am inspirat la o anume rețetă (te), dar are multe mirodenii în stil arab și modalitatea de gătire este asiatică. Atât. Restul „e făină din sacul meu”. Ca mai toate (95-98%) rețetele de pe acest blog.
Foarte bogată, delicat parfumată, aromată, vesel colorată, hrănitoare. Te va cuceri instant!
Am lucrat foarte mult să o scriu și un like la pagina Facebook ar fi foarte apreciat. Din nefericire pozele nu sunt foarte reușite. Arată muuuult mai bine în realitate.
Optimă idee pentru celiaci.

Te asigur că „vei da gata” pe oricine va gusta. Ideală pentru  o cină în doi sau pentru a surprinde/cuceri iubitul/iubita, familia.

Grad de dificultate: redus – mediu
Timp de preparare: 60 min
Porţii: depinde

Ingrediente
  • Câteva bucăți de carne de pui sau de care ai/vrei. Eu am pus pulpe și aripi (tăiate)
  • 4 căței de usturoi
  • 1 ceapă
  • 100 g varză proaspătă
  • 2 linguri stafide
  • 2 linguri sos de soia
  • 2 linguri oțet balsamic
  • 2 linguri bulion/sos de roșii
  • 4 linguri apă
  • 1 linguriță sare (sau după gust)
  • 1 linguriță boia de ardei iute + 1 vârf de cuțit de scorțișoară+ nucșoară, piper negru, roz (am un mixt cumpărat dintr-un magazin arab)
Mod de preparare
  1. Spală, taie carnea
  2. Curăță cățeii de usturoi, ceapa pe care o vei tăia în 10-12 bucăți. Nu ca mine, că a trebuit s-o tai din nou când am pus-o-n tigaie
  3. Toarnă sosul de soia, oțetul balsamic, bulionul într-un bol, pune și boiaua de ardei iute și celelalte mirodenii, sarea, stafidele (de care eu am uitat, le-am adăugat în tigaie) adaugă carnea pe care ai frecat-o în prealabil cu cățeii de usturoi. Amestecă foarte bine, acoperă și lasă la macerat/baiț cel puțin 1 oră. Eu las, de obicei,  3 ore. Cu cât lași mai mult cu atât iese mai bun
  4. Încălzește o tigaie, pune semințele de susan apoi carnea pe care o vei apăsa să se lipească bine semințele, lași să se prăjească nițel (3 minute pe fiecare parte), foc mediu după care adaugi usturoiul, varza tăiată bucăți mici, ceapa și lași să se mai prăjească alte 3 minute, amestecând constant
  5. Torni lichidul (cu tot cu stafide) unde ai marinat carnea în tigaie, adaugi apa, acoperi și lași să fiarbă la foc mocnit vreme de 15-25 min
  6. Între timp fierbi niște orez (de care ai și-ți place, eu am pus orez sălbatic) la fiert cu/în apă. 10-15 min. Depinde de orez și de gusturile tale
  7. Când orezul a fiert, îl scurgi foarte bine de apă și-l torni în tigaie peste carne. Amesteci foarte bine, lași să amalgameze foarte bine și... porționezi
Menţiuni
  • Este ceva de-a dreptul deosebit. Gusturi/savori/arome de o delicateță infinită care dau naștere unei mâncări fabuloase. Și nu e deloc grea, doar puțin elaborată. Marinarea este fundamentală în astfel de rețete. Și nu e mare deranj. Pe bune. Îndrăznește!!!
  • Pentru alte rețete similare, vizitează meni-ul din bara de sus SUS „Îndrăznețe. (mulți nu o observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii