Cârnați cu carne de porc și vită

Uite că am făcut și cârnați, pentru părinți. Și nu avem porc. Dar mama a vrut să facă ca „să știe ce mănâncă.” 
Plus că-s foarte greoi ăi din magazin iar mama nu se mai împacă așa de bine cu carnea de porc. De aceea am făcut din amestec de carne: vită și porc
Carne ce am cumpărat bucăți, dar poți cumpăra și măcinată deja. Îți ia mult mai puțin timp, dacă nu ai mașină electrică. Dar ai grijă de unde procuri carnea, să nu fie prea grasă. 

Au ieșit absolut super. Nu sunt deloc greu de făcut, nu e nimic complicat, nu-ți trebuie facultate. :D 
E chiar mai ușor decât la chișcă. Bănuiesc că-i rețeta clasică, și toată lumea face așa. Nu știu. Pe vremea comuniștilor nu găseam carne de vită și făceam doar din carne de porc. 

În privința mațelor am de făcut o precizare.
Dacă ai tăiat porc procedeul de curățare a mațelor este destul de complex. Dacă se poate spune așa. :D Am descris metoda aici, dar mațele trebuiesc răzuite foarte bine, nu ca la chișcă. Mai bine cumpără din supermarketuri/magazine de carne. Se găsesc pe toate drumurile... și nu costă foarte mult. 
Atenție la „made in China”. Am amețit când am văzut! Mă așteptam la orice, dar nu la asta! Dacă porci nu mai sunt în țara asta. Mi-e RUȘINE!

Grad de dificultate: înalt
Timp de preparare: Variabil
Porţii: 17 cârnați (17 m de mațe)

Ingrediente:
  1. circa 20 m de maţe de porc, poate se mai rupe vreunul, să ai de rezervă
  2. 6 kg carne de porc fără os, să aibă un pic de grăsime. Altfel sunt prea uscați
  3. 6 kg carne de vită fără os
  4. 50 căței de usturoi (4 căpățâni, circa) sau după gust. Nu, nu e mult.
  5. 2 linguri piper negru sau după gust
  6. 1 plic de mirodenii pentru cârnat. Eu nu aș fi pus, dar așa a văzut mama la televizor.
  7. 4 linguri sare grunjoasă (sau după gust. Ai noștri nu au ieșit foarte sărați. Părinții sunt sensibili la sare)
Mod de preparare:
  1. Pune maţele într-un recipient cu apă rece - pentru că sunt foarte sărate. Taie în 2 maţul. Depinde de cât e de lung. Atenţie: NU le tăia prea scurte. Cam 70 cm ar trebui să aibă un cârnat, dar depinde şi de gustul tău.
  2. Curăță și spală usturoiul
  3. Trage la mașină ambele tipuri de carne. Pune și usturoiul prin carne să-l tragi mai ușor - Nu face ca noi! 
  4. Pune totul într-un lighean mare, adaugă sarea și mirodeniile. Amestecă foarte bine cu mâinile şi pregătește-te să umpli maţele
  5. Aici e destul de greu de explicat. Uită-te la imagini. Îţi trebui o maşină de carne care are un tub indicat pentru făcut cârnaţi sau urcă (în cazul nostru). Sunt necesare două persoane. Una lucrează la maşină, cealaltă ţine maţul. Doamne cum sună cuvântul ăsta. Mor de râs!!!
  6. Nu uita să scoți şi sita de la maşină, montează tubul şi trage maţul pe tub. Cu grijă să nu se rupă. Sunt destul de delicate. Chiar dacă ai mașină automată de carne cu care să faci cârnatul, tot ai nevoie de 2 persoane. E mai rapid. Dar se poate lucra și de unul singur
  7. Pune aluat în maşină şi începe umplerea maţului
  8. Umple mațele foarte bine, exact contrariul de la chișcă
  9. Leagă la capete împreună sau separat şi pune deoparte într-un lighean până le faci pe toate. Unul peste altul. Se lasă să se scurgă undeva la rece cel puțin 10 ore. O noapte ar fi mai indicat. Ce să se scurgă? Bănuiesc că sângele din carne. :D
  10. Apoi se pun la afumat. Dar metoda aceasta o voi publica mâine.

Menţiuni
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Super reteta! Am facut cum ai zis si sotul a ramas foarte impresionat! Multumesc tare mult, Cristina Sa-ti dea Domnul sanatate si tot ce-ti doresti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Totul este la superlativ,retetele sunt "ca la mama acasa ". Felicitari

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.