Slănină (fiartă și afumată) cu boia

Rețeta asta-i de-a mamei. Moldovenească, tradițională, din moși strămoși.
Dar n-am făcut-o eu, ci cumnata mea. Eu făceam când eram mică, cu mama, în fiecare an. Și era grozav de bună.

Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.

Nu am mai mâncat de foarte mulți ani, tocmai pentru că nu mai avem porci. Dar mi-a rămas adânc întipărit în minte procedeul și gustul inconfundabil, complet diferit de orice slănină pe care am gustat-o vreodată.
Ce greu se găseau foile de dafin pe atunci... ne trimitea sora din Brașov și noi o conservam pentru asta.
Mâncam cu usturoi și ceapă când stăteam la internat, de-mi plesneau fălcile.
După care m-am oprit că, na, nu prea era sănătos. Dar nu, nimic nu-i mai bun o dată pe an. Nimic!

Din nefericire pozele nu-s foarte clare. Când fac altele, promit să le public de urgență, căci merită!

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: Variabil
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. slănină. Bucăți de circa 10 mm înălțime. Mărimea care poftești. 
  2. 10 linguri de boia amestec dulce – iute. După gust
  3. 3 căpățâni de usturoi, sau după gust. Nu, nu e mult.
  4. 2 - 3 linguri piper negru sau după gust
  5. 1 lingură boabe de piper, și 1 boabe de muștar
  6. frunze de dafin (4 la un ceaun)
  7. 4 linguri sare grunjoasă (sau după gust)
Mod de preparare
  • Prepară bucățile de slănină, taie-le cum crezi tu. Noi le tăiem cam așa. Ai grijă că atunci când le pui la afumat sunt grele. 
Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.

  • Pune-le la fiert în apă cu sare, dafin, câțiva căței de usturoi (4-5), boabele de piper și muștar pentru circa 30 min, sau după gust. Verifică cu furculița. Dacă intră ușor e fiartă. Dacă nu, mai lasă 10 min. Dar vezi și tu cum poftești. Numai să nu se sfărâme, ai grijă. 
  • Lasă-le să se răcească. 
Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.
  • Între timp curăță, spală și pisează usturoiul 
Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.
  • Pregătește boiaua amestecată cu sare și piper negru (nu alb!)
Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.

  • Ia fiecare bucată de slănină în parte și freac-o energic și cu usturoi, și cu boia/piper. Și pe-o parte și pe alta, pe lături. Poți amesteca și usturoiul cu celelalte mirodenii, să-ți fie mai ușor. Pune o bucată peste alta și lasă să pătrundă bine aromele. Lași cel puțin o noapte (10 ore). Este foarte bună și așa, dar mai bună e afumată. 
  • Fă gaură cu un cuțit pe fiecare margine (atenție, să nu o tai de tot. La circa 10 cm de margine) se leagă una de alta cu sfoară și se pune la afumat (metoda descrisă aici). Se conservă câteva luni bune. În cămară, dacă-i răcoroasă. Dar iarna asta nu pare foarte rece, ai grijă.
Menţiuni
  • Absolut irezistibilă. Fragedă, aromată, vesel colorată. Gust UNIC!
Cum se prepara slanina cu boia-Retetele bunicii de Cristina G.

***
Rețeta/metoda/explicația asta și multe altele au fost adunate și incluse în cartea de bucate autentice românești - adică din moși strămoși - numită Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat.  

Retetele bunicii invatate de la mama de Cristina G.



Toate cărțile mele (de bucate, dar și de auto-ajutor, romane și memorii) se găsesc peste tot în mediul online, în ambele versiuni (adică electronic și de hârtie).  

Versiuni electronice aici:

***
  • Vrei să-ți îmbunătățești pronunția în engleză?
Nimic mai simplu. Citește (în Engleză , doar nu în Chineză!) cu voce tare.
Cărțile mele sunt absolut perfecte pentru așa ceva. Sunt foarte ușor de înțeles pentru că sunt concepute special pentru poligloți, trigloți, etc. Deci pentru toți vorbitorii de limbă engleză de orice nivel.

Nu e nevoie de Kindle sau cum zic ei. Se poate citi pe orice celular "deștept," PC, laptop sau tabletă.
Dacă nu merge, instalează aplicația de pe Amazon. Nu știu cum se face că eu n-am celular "deștept."
Merge pe calculator fără aplicație. La mine cel puțin.
Asta e valabil pentru orice carte în format electronic. Tot ce ai nevoie, este un cont gratis pe Amazon.com.
  • Te-ai abonat la newsletter?
Cum adică "Nu"?!
Apasă aici și primești Gratuit 10 Rețete – plus câteva idei si recomandări prețioase – în format PDF. Documentul poate fi salvat pe computer sau se poate imprima.
  • Ți-am fost de folos?
TE ROG dă un like, share, lasă un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alătură-te la fomidabila pagină de Facebook. O găsești tu pe undeva pe aici. Se plimbă aiurea. Nu știu ce-i cu ea. :)
  • Dacă nu ai observat, sunt doua meniuri SUS pline cu fel de fel de rețete.
  • Când cauți ceva pe blog, folosește diacritice (ă, â, î, ș, ț). 
Dacă nu găsești ce te interesează, încearcă o combinație de cuvinte cu și fără diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza, curăţă maţe chişcă curata mate chisca.

Mulțumesc, om cu suflet! 
Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

11 Comentarii

  1. Mi-ar placea sa gust asa ceva chiar daca nu sunt fan. De curiozitate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar o sa incec. Ma incanta numai ideea ca nu trebuie sa astept nu stiu cat sa se marineze pana sa dau la fum. Sunt adepta lucrurilor rapide.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fii multumita. Este foarte practic si absolut delicios rezultatul final. :) Da, si pe mine, rapid, practic, delicios.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Ma bucur mult sa aud asta. S-o mancati sanatosi. Multumesc din suflet pentru marturie.

      Ștergere
  4. am făcut luna trecută.....a fost dementțial! mâine acum iar... aceeași metodă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce mult s-a bucurat mama când i-am spus de comentariul ăsta... (f). Este rețeta ei de la bunica mea.
      Mulțumesc din inimă pentru mărturie.
      Să auzim numai de bine.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.