Ultimele postări
Loading...
Sunday, 29 December 2013

Varză călită în sos de soia, ghimbir

Într-o seară nu reușeam să adorm așa că m-am uitat la un fel de emisiune (nu știu pe ce canal de televiziune, eu am văzut-o on line) cu un bucătar care gătește fără să deschidă gura.
Cred că e asiatic, țara nu mă pricep. Extrem de ordonat și gătește ca mine: mai mult la ochi! Mi-a plăcut foarte mult ceea ce am văzut. Ador aromele exotice, parfumate și picante.
Nu este ceea ce a făcut el (dar am furat ideea), dar o interpretare personală cu ingrediente autohtone și ce aveam prin casă/frigider.
Bucătarul în cauză a folosit o varză chinezească (nu știu precis, cred). Este mult mai fragedă decât varza noastră. Se coace extrem de repede. Și a pus ghimbir proaspăt... ceea ce eu nu am niciodată în casă. Abia acum am reușit să mă obișnuiesc cu gustul. Plus alte chestii care n-am nici cea mai vagă idee de ce puteau fi.
Oricum ar fi, am pus ce-am avut în casă și a ieșit o minunăție de mâncare. Dulce/sărată, aromată. Bună de tot! Recomand!
Optimă pentru o detoxifiere rapidă (vorba vine).
Grozavă idee pentru cine ține post sau e la dietă. Pentru iubitorii de varză, vegani, vegetarieni, celiaci. Absolut de ÎNCERCAT!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 minute
Porții: 2

Ingrediente
  1. 1 varză proaspătă (a mea era destul de mică, dar una de circa 500 g ar fi ok pt 2 persoane)
  2. 1/2 praz (era mai mult parte verde la mine)
  3. 2 linguri semințe de susan
  4. 1/2 linguriță praf de ghimbir
  5. 3 linguri sos de soia
  6. 4 linguri ulei de floarea soarelui (de măsline ar fi și mai bun)
  7. 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei iute
  8. 3 linguri de apă
  9. sare după gust (eu NU am pus, mi s-a părut destul de sărată de la sosul de soia)
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și taie prazul rondele
  2. Varza taie-o mai grosolan
  3. Într-o tigaie/wok pui uleiul să se încălzească, adaugi mai întâi boabele de susan, apoi prazul, varza să se călească vreme de 3 – 4 minute. Foc foarte slab. Amestecă, saltă, dar fără a arunca totul în jur. :p
  4. Adaugă apoi sosul de soia și 3 linguri de apă, acoperă, lasă 10 minute. Amestecă din când în când. Lași cam 15 -20 min în total. Nu necesită de foarte mult timp pentru că ar trebui să fie crocantă. Cu 5 min înainte de final adaugi praful de ghimbir, boiaua de ardei iute și ce mai crezi tu
  5. Servește fierbinte sau rece
Mențiuni
  • Are o culoare brună (pentru că a trebuit să stea mai mult timp pe foc în sosul de soia).
  • Mă crezi sau nu am m-am îndrăgostit de gustul acesta și-am făcut de vreo 3 ori de atunci. Acum (mai ales), că avem nevoie să stăm puțin la dietă.
  • Poți folosi și saltă verde (tip Iceberg), mă gândesc. Dar nu-s sigură. N-am încercat încă. Oricum ar fi, dacă folosești altă varză/salată-n loc sigur va trebui să reduci timpul de gătire (10 min maxim).
  • Mă gândesc că poate fi o optimă garnitură, acum de sărbători. Să mai ieșim din anonimat cu veșnicele rețete.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

4 comentarii:

  1. Voi incerca si eu. Suna prea bine. Apropo, draga moldoveanca, ne vedem si noi la o cafea?! Poate-mi mai dai niste sfaturi culinare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Mai vedem, dar merci de invitatie.

      Delete

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.

 
Toggle Footer