Farfalle cu ghebe si cârnat

Rețetă rapidă, simplă, hrănitoare și delicioasă. Idee pentru studenți și pentru acei care nu au timp să gătească.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 minute
Porţii: 2-3

Ingrediente
  1. 250 g paste scurte, în cazul meu farfalle (fundițe în română), dar ar merge orice alt fel de paste ai/preferi. Scurte sau lungi, după plac
  2. 100 g ghebe sau orice fel de ciuperci ai. Ghebele sunt mai aromate. Uscate, la borcan, etc.
  3. 50 g cârnat afumat (al meu este făcut în casă, amestec carne de porc+vită)
  4. 3 linguri ulei măsline (sau de care ai)
  5. Opțional, dar indicat: 1 linguriță boia de ardei iute (arde grăsimile, ajută la digestie, îmbunătățește circulația și e și afrodiziac). Am pus peperoncini (ardei iuți foarte mici, italieni)
  6. 1 linguriță praf de usturoi (asta pentru că nu am avut proaspăt, Dacă ai proaspăt pune 2 căței striviți)
  7. 1 linguriță piper negru măcinat proaspăt (dacă-i posibil)
  8. 1 linguriță sare (după gust) Ai grijă dacă ciupercile sunt sărate.
Mod de preparare
  1. Pune pastele la fiert în apa ce a început să fiarbă (1,5 litru circa). 8-9 min. Depinde de gusturi (eu le prefer „al dente”
  2. Taie cârnatul rondele (sau cuburi) cum preferi, pune-l la călit în ulei vreme de 3 min. dacă pui usturoi proaspăt strivit/tăiat, acum este momentul. dacă ai praf, îl vei pune la sfârșit
  3. Pune ghebele/ciupercile
  4. Scurge pastele și toarnă-le în tigaie
  5. Adaugă mirodeniile, verifică de sare și servește fierbinte sau rece
Menţiuni
Dacă ți-a plăcut și ți-am dat o idee, un like la pagina Facebook, sau orice altă inițiativă este echivalent cu Mulțumesc.

Poftă bună!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii