Cartofi cu roşii, ştevie, chimion

Nu mă-njuraţi, nu? Am înnebunit pe toată lumea cu ştevia asta. Până şi ochii au furat culoarea ei. 
Dar dacă e perioada?! Profit.
O altă combinaţie încă şi mai îndrăzneaţă decât celelalte. Deosebit de hrănitoare, delicioasă.

Reţetă gluten free, (deci pentru celiaci), vesel colorată. 
Optimă idee pentru studenţi/elevi/începători în arata „bucătăritului”.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare 15 minute
Porţii: 2  Pentru mai multe porţii, dublează/triplează etc. cantităţile.

Ingrediente
  1. 3 - 4 cartofi
  2. 1 legătură de ştevie (5-6 frunze)
  3. 100 g salam/bacon/kaiser, etc. După gust
  4. 2 linguri de bulion (eu am pus roşii din conservă) Merg şi roşiile proaspete, nu suc pentru că este prea lichid
  5. 1/2 linguriţă chimion măcinat (sau seminţe, - eu aveam măcinat)
  6. 1/2 linguriţă sare (după gust)
  7. 3 linguri ulei
  8. 1/2 linguriţă usturoi deshidratat (praf), sau proaspăt, atunci îl pui la final
  9. opţional, dar indicat: 1 ardei iute/1/2 linguriţă boia de ardei iute
Mod de preparare
  1. Curăţă cartofii, spală-i
  2. Curăţă, spală ştevia, toacă mărunt
  3. Taie salamul fâşii/cuburi etc.
  4. Într-o tigaie care nu lipeşte esenţial), pune 2 linguri de ulei, adaugă salamul şi ştevia la călit foarte puţin (2 min). Foc slab, amestecând constant, să nu se ardă
  5. Rade cartofii pe răzătoarea mare şi toarnă-i în tigaie amestecând foarte bine să se amestece cu ştevia. Împresoară jumătate din sare
  6. Lasă 5 minute la foc slab, acoperit, dacă se poate, întoarce şi adaugă bulion amestecând foarte bine
  7. Adaugă o altă lingură de ulei, lasă alte 5 minute, tot foc slab, împresoară restul de sare, chimionul (eventual, boiaua de ardei iute, dacă pui) şi sunt gata.
Menţiuni
Serveşte cu salată de crudităţi/legume/varză, murături. Sincer, merită să încerci!
Dacă ţi-am dat o idee şi ţi-a plăcut, orice iniţiativă (comment, like, share) este echivalent cu MULŢUMESC.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii