Clătite cu lobodă

Ştii când am publicat ideea c ClătitDog, nu? Ei bine, m-am îndrăgostit atât de tare de acea reţetă că am făcut de cel puţin 3 ori până atunci, şi toate reţete/combinaţii diferite, dar obligatoriu cu cârnat (ClătitDog).
Aceasta este una dintre ele. Vesel colorată, s-a combinat perfect cu cârnatul, dar poţi folosi şi o altă umplutură dulce sau sărată. Tot ce-ţi trece prin minte. Cerul este limita.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 minute
Porţii: pentru 3-4 persoane (5- 6 bucăţi, depinde de tigaie şi grosime) Eu le prefer mai consistente


Ingrediente
  1. 150 ml apă carbogazoasă (un pahar). Foloseşte o sticlă abia deschisă care să aibă multe bule (vor ieşi pufoase, şi pe margini puţin crocante când sunt abia făcute, se înmoaie apoi + 1 lingură de zahăr
  2. 100 ml iaurt (sau lapte/smântână)
  3. 1 ou
  4. 100 g făină de grâu sau cât este necesar (depinde de gusturile tale)
  5. 1 legătură mică de lobodă (3-4 plante foarte tinere)
  6. 1/4 linguriţă boia de ardei iute (sau după gust). Da, nu se simte gustul picant, merge perfect cu nutella, dulceaţă, brânză dulce, etc.(ajută digestia grăbind metabolismul/arde grăsimile, îmbunătăţeşte circulaţia, este afrodiziac)
  7. 1 lingură seminţe in+1 lingură seminţe susan
  8. 1/4 linguriţă sare sau după gust
  9. câteva linguri ulei de floarea soarelui pentru prăjit
Mod de preparare clătite: ca la reţeta clasică – tigaia obligatoriu de teflon/cermică (să nu lipească)
Voi lăsa totuşi explicaţiile pas cu pas. Mi se pare corect pentru acei care nu au timp să caute, deși e un păcat. Poți găsi foarte multe idei originale.
  1. Spală şi taie câţi poţi de mărunt loboda
  2. Amestecă oul, apa, iaurtul, loboda mărunţită, boiaua de ardei iute, sarea, seminţele, adaugă făina în ploaie (nu o pune toată odată, orientează-te), cu un tel. Dacă e prea lichid mai pune făină, dacă e prea gros mai adaugă apă carbogazoasă etc. Eu nu fac aluatul foarte subţire
  3. Pregătește o tigaie care să NU lipească. Se ştie că e FUNDAMENTAL. Foc mediu. Pune o linguriţă de ulei la încălzit înclinând tigaia în aşa fel încât uleiul să ajungă pe toată tigaia
  4. Ia aluat cu polonicul şi toarnă în mijlocul tigăii un strat de ce grosime preferi. Al meu era de 2 mm circa
  5. Apleacă tigaia ca mai sus, ca să se întindă aluatul pe tot fundul tigăii
  6. Lasă circa 2 minute sau mai puţin, depinde de focul tău. Nu lăsa focul foarte slab că nu are rost, dar nici foarte tare
  7. Întoarce pe partea ailaltă săltând-o ori ajutându-te de o paletă de plastic/silicon. Lasă alte 2 min
Umplutură după gust, am scris mai sus. Eu am folosit fie cârnat, cât şi dulceaţă de cireşe. Optime!
Mențiuni
Oricine poate să le facă și TREBUIE încercate!

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un comentariu STRICT la obiect este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii