Prăjitură cacao, cocos, stafide

Această reţetă pentru că mi-am dat şi eu seama că ştevia şi loboda nu sunt pe gustul tuturor. Plus că nu am mai publicat de mult timp o reţetă dulce. 
Am făcut diferite dulciuri de post în ultima perioadă, care mai de care mai reuşite. Şi acesta a fost nemaipomenit! Foarte aromat, pufos, vesel. Nici nu zici că-i de post!

Elevii/studenţii, începătorii în arta „bucătăritului” sunt invitaţi să probeze cu încredere.
Optimă idee de weekend, grozavă pentru a face o surpriză mamei, iubitei care ţine post.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 + 35 min
Porţii: 1 chec = 8-10 porţii
Am folosit o formă rotundă de 22 cm, dar poţi folosi şi o tavă de chec, sau ce crezi tu. Nu va creşte foarte mult.
Ingrediente
  1. 100 ml =1 pahar ulei
  2. 150 ml apă carbogazoasă – nu, nu este buna apa plată. Nu iese pufoasă. Am încercat. Poţi pune suc în loc (fanta, mirinda, coca cola, etc)
  3. 1 cană de zahăr (200 g)
  4. 100 g fulgi de cocos
  5. 4 linguri cacao
  6. 50 g stafide
  7. 2 căni (2oo g una) făină de grâu
  8. 1 praf de copt stins în oţet
  9. Opţional: 50 g ciocolată fondentă
Mod de preparare
  1. Prepară forma, unge cu ulei, tapetează cu făină sau foloseşte hârtie de copt 
  2. Varsă uleiul într-un bol, adaugă zahărul, apa, stafidele, fulgii de cocos, praful de copt stins în apă, praful de cacao, ajutându-te de un tel sau mixer
  3. Adaugă făina (bucăţile de ciocolată eventual) în ploaie. Aluatul trebuie să nu fie foarte lichid, să nu curgă uşor, ba chiar trebuie să fie destul de gros. Orientează-te. Dacă curge mai pune făină, dacă e prea „solid”adaugă 1-2 linguri compot sau apă. 
  4. Dă la cuptor pentru 30-35 minute. Treapta a doua (mijloc), focul mediu (180-200 ° Celsius) 
  5. Verifică cu o scobitoare (dacă se prinde aluat= mai trebuie ţinut). Dacă sunt gata, închide cuptorul, stinge focul şi lasă-i să se odihnească 10 minute. Altfel se lasă. Nu prea mult că nu mai este pufos 
Menţiuni
  1. Serveşte la mic dejun, gustare sau cină. Cu iaurt, lapte, ceai, cafea, etc. Sau fă-i o surpriză mamei.
  2. Pentru mai multe fotografii vizitează pagina Facebook. Iar dacă ţi-am dat o idee, un like m-ar încuraja. Mulţumesc. 
Am vrut să fac un model în două culori, dar se vede numai deasupra, în interior, nu prea. Aşa că n-are rost să explic cum am făcut. (poate ştii totuşi.) Dacă te interesează, întreabă.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Vezi ca sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete, daca nu ai observat.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț), daca nu gasesti incearca fara.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Nu este recomandata pentru rasisti :)) :P. Arata super! Bv! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, bine zis. Uite că nu mă gândisem. Ar fi fost un nume super. :D Merçi. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.