Chiftele de naut cu dovlecei si chimion


Am gatit aceste chiftele pentru colegii mei de servici de aici. Vegani si vegetarieni, diferite nationalitati. Bai, au innebunit dupa ele. Si-am zis ca-i timpul sa o public si aici, nu numai pe blogul meu in engleza. 
Este o reteta de post, adica pentru vegani si vegetarieni. Mai ales ca pe 1 Noiembrie este ziua veganisumului despre care am scris pe Eu Merit.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 preparat + 20 prăjit= 35 min
Porţii: 25-30 chiftele mai mărişoare



Ingrediente

  • 200 g de naut = o conservă de 200 g (aceasta fiind deja fiartă este mult mai practică)
  • 100 g dovlecel (4-5 felii) - eu am pus din asta verde, dar tu poti pune si din ala placintar
  • 2-3 linguri fulgi de ovăz integrali (optional)
  • 1 linguriță boia de ardei iute sau 1 ardei iute. Eu am pus ambele pentru că ador picantul (ai observat, nu?)
  • 3-5 căţei de usturoi sau 1 lingură praf/deshidratat
  • 1 lingură chimion praf
  • 7-8 linguri făină de grâu. Depinde. Celiacii pot folosi făină de soia în loc. Nu stiu cum ies. Nu am probat niciodata. Nu sunt sigura ca leaga bine.
  • 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  • 1 lingură sare (după gust)
Optional: 1 lingura de seminte de in/susan


Mod de preparare

  • Dacă nautul nu e fiert, pune-l la înmuiat cu o seară înainte (ţine-l minim 6 ore la umflat). Apoi pune-l la fiert într-o oală adăugând 4 căni de apă. Lasă să fiarbă pentru 30-50 min. Acoperit. Când a fiert, opreşte focul si scurge . Eu am folosit o conserva, dar nu era fiert bine si i-am dat un clocot.
  • Intr-un lighean, cu un tocător (sau cum se numeşte ustensila din imagine, mărunţeşte/striveşte cât poţi de bine toate boabele naut. Pe cat posibil. Sincer, n-am facut o treaba buna, dar rezultatul final a fosr glorios

  • Rade dovleacul - partea fara seminte (scurge-l de apă  neaparat). Am pus dovleacul cu tot, iti spun insa aluatul a devenit extrem de moale, aproape lichid

  • Adaugă toate ingredientele  (făina, mirodeniile, usturoiul strivit/tăiat/praf, sarea, etc.) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela. Dacă nu- mai adaugă făină de grâu/soia până se leagă

  • Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână. Daca aluatul este prea moale, cu mi s-a intamplat mie, mai pune faina. Evident, de nu esti vegan poti pune oua, insa eu te asigur ca nu ouale leaga, dar faina. La sfarsit, le-am facut cu lingura. Parca am preferat. Nu m-am mai murdarit pe maini
  • Prăjeşte-le în ulei mult pe toate părţile, vreme de 4 - 5 minute SAU, mai sănătos, prăjeşte-le la cuptor (30 min, treapta de jos, dar va trebui să le întorci. Sau, dacă ai cuptor electric care are foc şi sus şi jos, pe treapta din mijloc la foc mediu (200 °)


Menţiuni
Sunt bune servite calde sau reci cu sosuri variate, ketchup, etc. Optime ca aperitive la petreceri.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Vezi ca sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete, daca nu ai observat.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț), daca nu gasesti incearca fara.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Alte rețete de genul sub meniu-ul „Chiftele”,  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii