Îngheţată de iaurt cu stafide


Nu mă dau în vânt după dulciuri (am mai zis), în general; îngheţata chiar mă lasă rece :p
Totuşi, ... uneori, mănânc cu plăcere. Capricii existenţiale le numesc eu.
Ai auzit vreodată de îngheţata „Malaga”? Eu am mâncat şi mi-a plăcut foarte mult. Nu m-am gândit niciodată să o fac acasă. Dar, după ce am gustat din ce am făcut aseară, exact la acel tip de îngheţată m-a dus gândul. A fost o pură întâmplare şi ce m-am minunat. Ce bună!!!

Este a doua reţetă dinntr-o serie lungă. Prima aici: Îngheţată cacao.
Nu este Malaga, desigur, dar e tare, tare bună. Are ace, să nu crezi că nu are, dar pe mine nu mă deranjează. Pentru una care nu iubeşte îngheţata, zic că a ieşit ceva SUPER! Am mai făcut din foarte multe alte ingrediente, toate fără ouă şi toate m-au cucerit. Voi posta, rând pe rând, aceste încercări extrem de reuşite. M-au uimit şi pe mine... eu care nu prea mă mai minunez de ceva.  

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 5 min + 4-5 ore, depinde
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. iaurt natural
  2. stafide
  3. esenţă de rom
  4. miere (sau zahăr, după gust)
Cantităţile le apreciezi tu, se pun după gust. Eu am pus 1 lingură de miere la 1 cutie de 200 g iaurt dar nu-mi place dulce şi era acruţă. Deci orientează-te.
Mod de preparare
  1. Pune iaurtul într-o cutie (mai măricică decât aceea în care-l cumperi). Să aibă capac
  2. Adaugă mierea (cam 2 linguri), stafidele înmuiate în alcool sau în puţină apă fierbinte (cât să le cuprindă), depinde de gusturile tale, pune 1 sau 1/2 sticluţă de esenţă ca în imagine
  3. Amestecă foarte bine cu mixerul (2-3 min). Acoperă şi pune la congelator.
  4. Din 2 în 2 ore va trebui să o scoţi ca să o amesteci din nou. Tot cu mixerul. Ca să nu facă prea multe ace de gheaţă. Este absolut DELICIOASĂ. Dar nu este cremoasă. Aduce mai mult cu îngheţata „de la căruţă”, dacă ştii la ce mă refer
Menţiuni
  1. Cum am zis este acruţă şi seamănă foarte bine (la gust) cu „Malaga”.
  2. Nu este cremoasă dar destul de aspră. Cu cât o amesteci mai des şi mai mult cu atât devine mai cremoasă. Mie îmi place foarte aspră.
  3. Textura se aseamănă şi cu un tip de îngheţată care se cumpăra de la nişte maşini (pe stradă) pe vremea lui Ceauşescu. Aia era singura îngheţată care-mi plăcea. În afară de aceea pe care o făcea mama acasă.   

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii