Pâine Dunărea - Pane Danubio

În italiană: pane Danubio

Sinceră să fiu, nu știu de unde-i vine numele, dar originea rețetei este Campana/Campania (regiune din sudul Italiei. Napoli face parte). Știu că am învățat-o de la o prietenă italiană.
Interpretare personală, ca de obicei. Seamănă foarte mult cu plăcintele cu brânză moldovenești. Abia acum am realizat. :D
Deosebit de aromată, fragedă; ți se topește în gură.
O rețetă simplă, practică și de mare impact estetic. De data aceasta rețeta se adresează diabeticilor.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 10 frământat + 40 dospit + 40 minute copt
Porţii: 8-10 pâinici (stil plăcintă) (tavă cu diametru 26 cm) 

Ingrediente
  1. 3 căni făină albă de grâu = 600-650 g 
  2. 3 linguri pline de margarină sau untură (așa s-ar face rețeta originală), sau, dacă vrei, unt
  3. 1 lingură zahăr. Eu am pus zaharină deoarece aveam un oaspete diabetic
  4. 1 cană apă caldă sau lapte/iaurt (200 ml), NU fierbinte
  5. 1 linguriţă sare
  6. 150 g salam/prosciutto
  7. 100 g cașcaval
  8. Semințe varie pentru ornat. La alegere, după gust, chef, posibilități. Eu am folosit și praf de curry, cimbru, boia de ardei iute, etc.
Mod de preparare
  1. Pune apa/laptele/iaurtul la încălzit
  2. Cerne făina într-un bol mai mărișor
  3. Topește margarina în microunde sau pe foc (cum poți și ai chef), Nu o topi de tot, doar puțin
  4. Pune drojdia într-un bol, adaugă zahărul/zaharina și sarea, toarnă jumătate din laptele călduț, să se dizolve drojdia (ATENȚIE ca apa să nu cumva să fie fierbinte că o opăreşti şi nu mai creşte; dacă e rece, la fel, nu creşte)
  5. toarnă drojdia dizolvată în lighean peste făină și margarină şi începe să frămânţi. Pune apa pe rând, cât este necesar să faci un aluat elastic şi nu foarte tare. Eu am folosit o cană plină. Frământă pentru 10 minute (nu mai mult)
  6. Acoperă, pune lângă o sursă de căldură (nu direct pe sursă că se acreşte aluatul), lasă la dospit cam 40 de minute. Oricum va trebui să-şi dubleze volumul
  7. Taie salamul și cașcavalul în cubulețe
  8. După ce a crescut, împarte aluatul în 10 (sau câte vrei tu. Depinde de mărimea tăvii ce vei folosi) forme egale. Ia fiecare formă pe rând și întinde aluatul ca la plăcinte. Pune înăuntru câteva cuburi de salam/cașcaval (după gust) și formează o plăcintă (uite aici mai multe detalii. Click). Secretul este să le faci cât mici, să încapă cât mai multe. Eu nu prea am respectat cerința asta și mi-au rămas 2 pâinici pe care le-am pus în forme de muffin. Ai ieșit SUPER aspectuoase
  9. După ce le-ai terminat de făcut pe toate, și le-ai așezat ordonat (într-o tavă tapetată cu hârtie de copt sau unsă cu unt) în formă de trandafir/floare după cum se vede, lasă la crescut/dospit vreo 10-15 minute, tot la căldură
  10. Stropește/unge (ajutându-te de o pensulă) cu apă/lapte şi pune deasupra semințe, granule de sare, mirodenii. Tot ce vrei tu şi crezi că se potriveşte. Gusturile nu se discută. Nu?
  11. Dă la cuptor pentru 40-45 minute, foc mediu
  12. Când sunt gata, scoate-le, acoperă cu un şervet şi lasă să se răcească măcar 15 minute.
Menţiuni

  • Poate fi făcută fie sărată cât și dulce. Chiar și fără niciun fel de umplutură este deosebit de apetisantă.
  • O poți mânca goală sau acompaniată de ciorbe/supe/creme etc.
  • Abia am aşteptat să se coacă. Nu am mâncat nimic toată ziua numai să pot mânca pâine caldă.  
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii