Salată ţelină şi portocale

Obişnuiam să strâmb din nas numai cât auzeam de ţelină. Nu-mi place, ce să fac?? Dar la o petrecere s-a servit şi mi-era tare foame, n-am avut încotro şi am mâncat. Am rămas profund impresionată şi-am decis că am s-o fac acasă. Neapărat! Am făcut de mai multe ori, schimbând/adăugând noi ingrediente. Absolut de încercat!!!
Este o interpretare personală deci, inventată pe moment. Am adăugat ce am găsit prin frigider. Recomand în orice variantă (de mai jos).

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 + 5 minute
Porţii: 2-4

Ingrediente
1. 200 g rădăcină ţelină (NU ca în imagine. Practic am pus 1/4, un sfert, din toată ţelina))
2. 1 ardei gras roşu + ardei iute (opţional)
3. 50 g varză verde
4. 2 linguri smântână acră (12%)
5. 2 linguri iaurt
6. 2 linguri maioneză
7. 1 lingură suc portocale + 4 feliuţe de portocală. (am stors cu mâna câteva feliuţe)
8. un pic de mărar (opţional)
9. sare după gust

Mod de preparare

1. Curăţă ţelina de coajă. Rade-o pe răzătoarea mare sau mică, cum doresti.
2. Pune într-un bol. Imediat toarnă şi iaurtul+smântâna amestecând energic.
3. Taie ardeiul gras/rade varza. Pune-le peste ţelină
4. Adaugă maioneza, mărarul şi portocala ruptă bucăţele
5.Verifică de sare şi serveşte proaspătă

Menţiuni
1. Este o interpretare personală, inventată pe moment. Am adăugat ce am găsit prin frigider. Portocala am adăugat-o în timp ce mâncam. Ideea mi-a venit când am văzut portocalele în faţa ochilor. O bunătate! Puteţi adăuga sau scoate ce doriţi în afară de ţelină :) şi portocală.
2. Maioneza e cumpărată dar dacă vrei de post poţi să faci maioneză din 1 lingură muştar (fără ou) şi 50 ml ulei (1/2 pahar).
3. Poţi să nu pui maioneză deloc. În loc pune smântână acră sau iaurt gros. Pune câte linguri consideri necesar (5-6).
4. De fel nu mănânc maioneză şi nici nu o cumpăr, dar o aveam în casă şi
expira. Nu am vrut să fac risipă. :)
5. Poate fi o garnitură la fripturi varie sau pur şi simplu întinsă pe pâine. Un deliciu.

PS
14-11-2012 am adăugat nişte capperi şi a fost o idee inspirată. Pentru cine iubeşte gustul iute-acrişor, absolut fenomenal!!!

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

ATENŢIE la siluetă! :D Dar merită orice kg în plus. 

Trimiteți un comentariu

6 Comentarii

  1. Uite asta o sa incerc maine!
    Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este extrem de gustoasă şi n-are cum să nu-ţi iasă. Baftă. Ps. Dacă ai întrebări nu ezita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut si eu reteta ta. Am brodat un pic pe marginea ei, cu ce am avut prin casa. Am facut din telina, morcovi si portocale. Nu am avut maioneza, am pus smantana. Ca si condimente ceva curry si coriandru. A iesit buna.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mă bucur. În general se pune un ingredient care să acrească puţin. Ingredientele tale sunt toate dulcege. Un castravete/gogoşar în oţet ar fi făcut diferenţa. Eu mănânc salata asta de 3 zile; în varie forme.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai... asta cu capperi sună grozav. Abia aştept să fac şi eu!!! :p

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.