Orez cu lobodă, praz, leuştean

Reţetă personală de o simplitate unică şi de sigur efect. Risotto-ul meu preferat, într-o nouă combinaţie îndrăzneaţă. Leuşteanul este o plantă aromatică iubită în bucătăria românească. Folosit cu precădere în borşuri/supe. Eu am zis să-l încerc şi cu orez. Eram foarte sceptică dar... a fost delicios.
Optimă idee pentru celiaci, vegani, vegetarieni.
Pentru alte variante vizitează: risotto primavera, orez cu praz sau/şi secţiunea Orez (bară sus)
Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 20-25 minute
Porţii pentru 2-3 persoane

Ingrediente:
  1. 250 g orez (eu am pus cu bob lung, dar ar fi mai indicat cu bob rotund)
  2. 3-4 frunze/plante de lobodă roşie. În piaţă cred că se vând la legături. O legătură ajunge, mă gândesc; nu ştiu sigur: nu cumpăr niciodată şi nici nu mă uit. Cam 40 g
  3. 1 praz cu tot cu frunze
  4. 1 căţel de usturoi
  5. câteva frunze de leuştean (are gust intens , nu ai nevoie de multe) sau mărar (eu am făcut de mai multe ori, diferite combinaţii; toate DELICIOASE)
  6. 2 linguri ulei
  7. Sare după gust (1/2 linguriţă)
  8. Apă (supă) caldă cât cuprinde orezul. Uite aici mai multe explicaţii: Trucuri
  9. Opţional, dar indicat: 1 ardei iute/boia de ardei iute. Eu am pus 1 lingură zacuscă ardei iuţi (reţeta aici)
Mod de preparare:
  1. Curăţă şi taie mărunt prazul, usturoiul
  2. Pregăteşte o oală de mărime mijlocie (ca în imagine). Pune uleiul la încălzit şi pune prazul, usturoiul la călit uşor; cam 2 min. Amestecă
  3. Spală şi taie loboda cum vrei tu (mai mărunt, nu ca la raţe, cum fac eu :D). Pune jumătate din ea în cratiţă peste ceapă şi usturoi (la călit), foc slab, vreme de 2 min, amestecă
  4. Adaugă orezul (pentru o porţie eu pun cât iau într-o mănă de 3 ori, că-s mâncăcioasă), amestecă foarte bine vreme de 1 minut (circa). Ai grijă să nu se ardă
  5. Toarnă apă/supă cât să cuprindă orezul (fundamental). Se acoperă cu un capac (pentru a reduce timpul de gătire) şi se lasă la foc domol circa 10-15 min (după gust). Verifică dacă mai are apă; în cazul în care nu e gata copt şi mai necesită apă, mai adaugă 50 de ml (sau cât consideri necesar, după gust). Amestecă, acoperă din nou. Lasă alte 5 minute după care verifici din nou
  6. Când consideri că este gata, opreşte focul (dacă pui unt şi caşcaval acum este momentul, amestecă foarte bine, să se topească). Porţionează punând deasupra leuşteanul tăiat mărunt (dacă nu-ţi place pune mărar în loc, dar va avea alt gust).
(Următoarele precizări/instrucţiuni le găsiţi la toate reţetele mele de orez, sunt fundamentale)
Procedeul acesta este fundamental pentru cei care sunt la primele arme în bucătărie. Dacă turnăm prea multă apă de la început, în afara faptului că se va lungi timpul de coptură, riscăm să facem supă de orez şi vom fi foarte dezamăgiţi. Personal, am făcut greşeala asta de multe ori. Dar cu timpul am învăţat să apreciez măsurile. Greşesc doar dacă vreau. :D

Menţiuni:
  1. Este o reţetă simplă, rapidă şi la îndemâna oricui.
  2. Extrem de plăcut la gust. Este bun fierbinte cât şi rece. Nu mă satur de el şi fac diferite variante mereu!

Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc.
Poftă bună!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii