Paste reci cu porumb, ciuperci, rosii

Abia am aşteptat să vină căldura ca să pot prepara reţete de genul. Când e frig prefer să mănânc ceva cald. Vara... fac mai mult salate.
Reţetă personală inspirată din bucătăria italiană. Ador bucătăria italiană, dar detest faptul că rețetele lor nu suportă modificări. Ferească sfântul să pui prosciutto cotto în loc de prosciuto crudo! Eu... spațiez mereu pentru că-mi permit. Locuiesc singură şi dacă nu iese bun, nu-mi aruncă nimeni farfuria în cap (am mai zis).

Relativ la gust... absolut DE ÎNCERCAT. Dacă nu guşti, nu ştii/nu crezi. Atât pot să spun.
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 minute
Porţii: 2-3

Ingrediente
  1. 300 g paste scurte, de care ai (fusilli/elice, farfalline/fluturaşi, sunt cele mai indicate. Eu pun de care am la îndemână)
  2. 2 roşii proaspete
  3. 50-100 g brânză de care ai. Eu am pus camembert (brânză franceză) deşi nu-mi place DELOC. De ce-am cumpărat-o? Era la ofertă. :D Am fost extrem de reticentă dar... WOW. Super. Aşadar: mozzarella este ceam mai indicat, dar şi cașcavalul românesc este foarte bun... că-i insipid (aproape)
  4. 3 linguri de boabe de porumb
  5. 3 linguri ciuperci (sau tot borcanul de 340 g)
  6. 7-9 frunzuliţe busuioc verde (sau uscat), eu am pus MĂRAR, că mi-a fost lene să merg pe balcon după busuioc
  7. sare după gust (1/2 linguriţă)
  8. 4 linguri ulei de măsline (sau de care ai, dar uleiul de măsline este cela mai indicat)
  9. Opţional, dar foarte indicat: 1 vârf de cuţit de boia de ardei iute
Mod de preparare
  1. Pune apa la fiert şi numai când dă în clocot adaugă pasta lăsând-o circa 7-9 minute. Mie îmi place „al dente” deci o las cam 5-6 minute (depinde de ce fel de pastă e).
  2. Scurge pasta, şi las-o să se răcească sau trece-o printr-un jet de apă rece
  3. Taie roşiile/ şi brânza cubuleţe
  4. Mărunţeşte frunzuliţele de busuioc/mărarul
  5. Pune pasta într-un bol mai mărişor (trebuie să o amesteci). Adaugă toate ingredientele (brânza, busuiocul, roşiile, ciupercile, boabele de porumb, uleiul, sarea), amestecă şi YUM, yum
Menţiuni
  • Optimă idee pentru un picnic la iarbă verde, sau pentru petreceri cu servire la bufet /self service. O poţi găti cu câteva ore înainte (dar pune roşiile în ultimul moment).
  • Veganii/vegetarienii pot elimina brânza, este super şi fără.
  • Eu am pus pastele puţin călduţe pentru că voiam să se topească brânza. Nu-mi plăcea ideea să o simt între dinţi (am scris mai sus de ce). A fost un experiment extrem de reuşit. S-a topit şi s-a amalgamat extraordinar. Culoare/aspect, textură şi gust fenomenal!!!

    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mă dă curaj să merg mai departe. Muncesc extraordinar de mult, cinstit, şi parcă NIMENi nu apreciază. Este foarte frustrant/deprimant şi nedrept. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii