Chiftele de fasole cu mentă

Reţetă de post şi pentru vegetarieni, vegani. Celiacii pot folosi făină de soia în locul făinii de grâu. Optim aperitiv pentru orice petrecere cu servire la bufet/self service, picnic.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 preparat + 15 prăjit= 30 min
Porţii: 26 chifteluţe = Cam pentru 4 persoane

Ingrediente
  1. 300 g de fasole (eu am pus de la conservă= albă cu sos de roşii, dar sunt bune orice tip) Sau o conservă de 400 g (aceasta fiind deja fiartă este mult mai practică)
  2. 2 linguri fulgi de ovăz integrali
  3. 2 linguri seminţe de in
  4. 4 linguri pesmet
  5. 1 linguriță boia de ardei iute sau 1 ardei iute. Eu am pus ambele pentru că ador picantul
  6. 1 lingură plină de mentă proaspătă sau uscată (depinde de gust)
  7. 3 căţei de usturoi sau 1 linguriță praf/deshidratat
  8. 3-4 linguri făină de grâu. Depinde. Celiacii pot folosi făină de soia în loc.
  9. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  10. 1 lingură sare (după gust)
Mod de preparare
  1. Dacă fasolea nu e fiartă, pune-o la înmuiat cu o seară înainte (ţine-o minim 4 ore la umflat). Apoi pune-o la fiert într-o oală adăugând 2 căni de apă. Lasă să fiarbă pentru 30-50 min. Acoperit. Când e gata, opreşte focul, scurge-o şi lasă-o să se răcească. Eu am folosit o conservă de fasole (400 g) albă în sos de roşii picant. Merge super!
  2. Când s-au răcit, toarnă-le într-un lighean. Cu un tocător (sau cum se numeşte ustensila din imagine) mărunţeşte/striveşte cât poţi de bine toate boabele
  3. Adaugă celelalte ingrediente (fulgii de ovăz, pesmetul, făina, mirodeniile, sarea) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela. Dacă nu, mai adaugă făină de grâu/soia până se leagă
  4. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  5. Prăjeşte-le în ulei mult pe toate părţile, vreme de 4 - 5 minute SAU le poţi face şi la cuptor. Toate chiftele se pot găti la cuptor.
Menţiuni
Sunt bune servite calde sau reci cu sosuri variate, ketchup, etc. Optime ca aperitive la petreceri.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect este echivalent cu Mulţumesc. 


Trimiteți un comentariu

5 Comentarii

  1. Nu ar merge coapte in cuptor? Prajeala nu o suporta fierea mea mai deloc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ciao. Da, ar merge foarte bine. Toate chiftelele pot fi copate in cuptor. Prajeala nu face foarte bine, asa-i. Toata lumea ar trebui sa o evite.

      Ștergere
  2. Nu ar merge coapte in cuptor? Fierea mea nu suporta deloc prajeli :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar coapte in tigaie? Cuptorul consuma prea mult gaz!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, da. Tocmai de aia eu le prăjesc în tigaie/cratiţă/oală.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.