Semifreddo mascarpone, cafea

Semifreddo este denumirea italiană a unui dulce semi-îngheţat. Nu aş şti cum să-l numesc în română.
Evident este o reţetă de inspiraţie italiană. Pentru iubitorii de îngheţată, cafea şi mascarpone. Reţeta originală prevede uzul de ouă, eu detest să folosesc ouă crude în dulciuri ce nu au nevoie de foc.
Cine nu ştie, mascarpone-le nu este altceva decât o brânză (italiană) făcută din smântână coagulată cu acid citric.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 preparat + 3 ore congelat
Porţii: 4

Ingrediente
  1. 250 g mascarpone
  2. 200 g smântână 30% grăsime
  3. 2 -3 cafele concentrate (espresso ristretto) sau 2 linguri de ness (granule, NU 3 în 1)
  4. 3 linguri zahăr
Mod de preparare
  1. Prepară cafeaua şi las-o să se răcească foarte bine
  2. Bate smântâna cu zahărul până se umflă bine şi nu curge, adaugă mascarpone-le uşor (cu o lingură), adaugă cafeaua lichidă sau granule, amestecă foarte uşor până se amalgamează totul bine
  3. Pune în forme de silicon, dacă ai. Eu nu am avut şi am pus într-o formă rotundă pe care am tapetat-o cu folie de plastic, să nu se lipească. Ar fi mai indicat să foloseşti forme cât pentru o porţie ca să nu te chinui să o tai după
  4. Dă la congelator pentru cel puţin 3 ore. În mod normal nu ar trebui să facă ace de gheaţă. Dacă îngheaţă foarte tare (pentru că ai uitat sau mai ştiu eu ce) scoate-l şi ţine-l vreo 15 min. în frigider.
Menţiuni

Este absolut delicios, simplu de făcut.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus), un comentariu STRICT la obiect este echivalent cu Mulţumesc.



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii