Blatul de pizza PERFECT

Ce înseamnă asta? Păi înseamnă ca este blatul de care sunt cel mai mulțumită, până în prezent.

Câtă lume evită să facă pizza acasă pentru că nu este mulțumită de cum iese blatul?! Multe, zic eu. Și eu făceam parte din această categorie. Dar de când l-am descoperit pe acesta, fac foarte des. Mai ales când am oaspeți și toți au fost foarte impresionați. Am făcut diverse experimente, acesta este cel care m-a convins 100%.
Este fraged, moale, pufos, NU GUMOS, se taie ușor + că este absolut delicios.

Porții: 6-8 (depinde)
Blatul acesta este pentru o pizza pătrată, tava fiind cea de la cuptorul clasic (pe gaz).

Ingrediente
  1. 300 g făină albă
  2. Opţional: 5 linguri tărâțe de grâu/sau fulgi de ovăz fini + 1 lingură mac (când fac cu, când fără. depinde de predispoziție și de ATENȚIE! :D
  3. 2 cartofi albi (de mărime medie) fierţi şi striviţi = piure
  4. 3 linguri suc de roşii (ketchup) sau una (1) de bulion ) - opțional
  5. 1/2 pacheţel (pachetul are 15 g parcă) drojdie proaspătă sau uscată
  6. 100 -200 ml apă (lapte, iaurt, zer, etc.) - depinde foarte mult de făina ta. A mea este „de casă” și se comportă foarte diferit de făina din comerț
  7. 1/2 linguriţă sare
 
Mod de preparare
  1. Fierbe cartofii şi fă-i piure - eu fierb mai mulți odată și-i pun în congelator (nu recomand), dacă nu-i folosesc la salate sau supe/creme
  2. Pune făina/tărâţea, cartofii, sucul de roşii, sarea şi drojdia înmuiată în apă CĂLDUŢĂ într-un bol/lighean. Frământă (5 minute circa) dând naştere unui aluat care nu va fi deloc consistent. Dacă e prea moale mai pune făină şi invers, apă. Aluatul meu a fost foarte moale, sigur cartofii au avut acest efect. Tot adăugam făină, dar nu se întărea şi am decis să-l las aşa. (Se lipea grozav de mâini). Poate datorită (nu zic din cauza) acestui fapt a ieşit aşa elastic = Fabulos îndrăznesc să zic
  3. Acoperă aluatul şi ţine-l la cald până îşi dublează volumul/creşte
  4. Pregăteşte o tavă, unge-o cu ulei (sau unt) din abundență (sau mai bine, pune folie pentru copt) şi când aluatul a crescut destul întinde-l pe toată mărimea tăvii. Cum era foarte moale a trebuit să-l întind cu mâinile direct în tavă. Era tare elastic şi nu voia deloc. A fost destul de greu, dar nu m-am dat bătută
  5. Lasă-l să crească cel puțin alte 10 min (dacă nu va fi tare/crocant)
  6. Dă câteva minute la cuptor (3-4) , aprinde focul numai deasupra, dacă ai. Dacă nu, eu mai întorceam foia invers (când nu aveam). Asta din cauză că pun foarte multă garnitură şi riscă că nu se coacă bine la mijloc/deasupra
    Garnitura la alegere. Mai multe idei găsești în meniul din bara de sus: Pizza
Mențiuni
Pentru rețete de pizza vizitează meni-ul din prima bară de sus (stânga), „Pizza”. Nu prea se observă, este prea sus. 
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice inițiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Aluatul gata făcut se poate păstra la congelator 2-3 săptămâni. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii