Goulash carne porc, gulii, dovleac

Interpretare personală, BINEÎNȚELES. Absolut delicios!!!
Nu mă dau în vânt după rețetele elaborate și/sau care necesită de un timp lung de coacere.
Dar îmi place goulashul și am ținut să fac de mult timp. Am folosit o oală sub presiune și l-am fiert doar 30 de min, după care am lăsat să se odihnească (fără să-i scot capacul) vreo 2 ore. A fiert foarte bine, dar nu sunt mulțumită de rezultat pentru că a ieșit prea lichid. Dacă aș fi făcut în oală „normală” ar fi scăzut foarte mult și aș fi preferat. Oricum am redus timpul considerabil. Timpul de mai jos este pt fierbere „obișnuită” (adică nu oală sub presiune, că nu recomand.)
Optimă idee pentru prietenii mei celiaci.

Grad de dificultate: mediu - înalt
Timp de preparare: 80 minute
Porţii: 8

Ingrediente
  1. 800 g carne de porc
  2. 1 felie de dovleac plăcintar (100 g)
  3. 1 gulie
  4. 8 cartofi: 5 roșii + 3 albi
  5. 2 cepe galbene
  6. 2 morcovi
  7. 1 pahar vin roşu
  8. 2 ardei iuți (că nu am avut grași și-mi place tare picant)
  9. puţină scorțișoară (un vârf de cuţit) (eu am avut un mix de condimente: ghimbir, scorțișoară, nucșoară, boia de ardei, piper negru; am pus 2 lingurițe)
  10. 2 linguri chimion
  11. 4 linguriţe boia de ardei dulce
  12. 2 lingurițe boia de ardei iute sau 2 – 3 ardei iuţi
  13. 6 căţei de usturoi
  14. 3 linguri ulei
  15. 5 căni cu apă (1 litru)
  16. 1 lingură sare
  17. Opţional : 2 linguriţe sos de soia
Mod de preparare
  1. Curăţă cartofii, spală-i şi taie-i cuburi. Cuburile nu trebuie să fie simetrice. Mai bine şi mai mari şi mai mici. Există un motiv pentru care spun asta. Goulashul trebuie fiert destul şi cartofii se cam topesc. Dacă bucăţile sunt mai mari mai rămâne ceva din el
  2. Curăță, spală, taie ceapa/gulia/ardeiul/morcovii cuburi sau peştişori
  3. Curăță dovleacul de coajă, taie-l cuburi asimetrici (mai mici și mai mari; pentru același motiv de mai sus)
  4. Curăță, taie/pisează usturoiul mărunt
  5. Pune chimionul în oala în care vei face goulashul (eu am folosit oală sub presiune, dar mi-a părut rău), lasă-l să se încălzească nițel (2 min, foc slab)
  6. Toarnă uleiul în oală, taie carnea bucăți și pune-o peste chimion. Foc slab, amestecă să nu se prindă/ardă
  7. Adaugă (în ordine) usturoiul, ceapa, ardeii, morcovul, la înmuiat un pic (4-5 minute). Foc slab, amestecând constant
  8. Toarnă vinul, amestecă și lasă să se evapore (5 min)
  9. Apoi sosul de soia (dar nu e obligatoriu)
  10. Pune apa, cartofii, gulia, dovleacul, boiaua de ardei (iute+dulce), piperul, chimionul şi lasă să fiarbă acoperit la foc slab 70-80 min
  11. Verifică din când în când (să nu scadă apa prea tare), vezi de sare
  12. Mai lasă să fiarbă descoperit cam 10 min (sau după gust). Dacă-l vrei mai lichid pune mai multă apă. Dacă, dimpotrivă îl vrei mai solid, mai adaugă un cartof ras pe răzătoare (o dată cu cartofii cuburi)
Mențiuni
Cum am zis la început, am folosit oala sub presiune dar cantitatea de apă este pentru oală „normală”. Nu avea grijă că nu iese prea lichid (ca al meu), decât dacă vrei tu așa.
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.
Pentru rețeta de post vizitează meni-ul din bara de sus SUS (de post). Bară pe care mulți nu o observă că e ascunsă parcă. 


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii