Tort „Te iubesc”

Rețeta este inspirată la Sacher tort (știi despre ce vorbesc cred). Aveam de mult în plan să o fac, dar am așteptat o ocazie specială.
Nu este foarte greu de făcut și recomand chiar și la cei mai fără nicio experiență.
Precizez că nu sunt mare „cofetăreasă”, chiar deloc. Mă pricep mai mult la dulciuri tradiționale. Torturile nu fac parte din sfera mea „de expertiză”. Și nici de data asta nu pot spune că blatul mi-a ieșit cum am sperat.
Mixtul dulce - acrișor - amărui este fabulos, se prezintă foarte bine, de mare efect. Am încercat să fac inimioare și varie... dar n-am avut răbdare. Și pozele sunt groaznice. Îmi cer scuze. Arată infinit mai bine în realitate. Poate este prea întuneric. Pe Facebook vei găsi poze mai clare, luminoase, mâine însă.

Probabil numai iubitorii de ciocolată vor aprecia. Oricum gustul trimite cu gândul la Sacher tort, așa că amatorii sunt invitați să probeze cu încredere.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil. 15 + 40 + 20 minute prepararea + câteva ore la rece
Porţii: 8-9 feli/porții

Ingrediente blat
  1. 5 ouă
  2. 150 g ciocolată amăruie (sau de lapte, cum vrei)
  3. 100 ml ulei
  4. 100 g făină de grâu
  5. 1 vârf de cuțit de sare
  6. 1/2 linguriță boia de arde iute (uitasem să trec). Nu-ți fie teamă, nu se simte deloc la gust
Umplutură: 300 g dulceață de caise, zarzări
Ingrediente glazură
  1. 200 g ciocolată amară sau de care vrei
  2. 50 ml apă
  3. 1 lingură zahăr
Sirop: 20 g apă + 1 linguriță zahăr, poți pune în schimb suc de care ai/vrei
Mod de preparare
  1. Prepară tava. Rotundă, pătrată, cum vrei. A mea are 24 cm diametru, dacă ai mai mică este mai bună. Nu am mai mică. Tapetează-o cu unt/ulei și făină, sau cu hârtie de copt
  2. Rupe în bucăți ciocolata și pune-o la topit, bagnomaria sau în microunde. Las-o să se răcească. NU o pune fierbinte! Lași cam 10 min, depinde de cât de frig este la tine.
  3. Separă gălbenușurile de albușuri
  4. Pune sarea în albușuri și bate-le spumă (3 min cu mixerul)
  5. Când s-a răcit puțin ciocolata, (nu de tot că se întărește) pune uleiul, bate foarte bine cu un tel, adaugă gălbenușurile, bați iarăși foarte bine (2/3 min, am folosit un tel. Dacă ai de silicon este mai indicat)
  6. Adaugă 1/4 (un sfert) din albușurile bătute spume, cu foarte mare atenție amestecă. Folosește o lingură de silicon, dacă ai. Nu telul
  7. Pune apoi făina în ploaie, amestecă tot cu lingura și adaugă restul de albușuri și boiaua de ardei iute. Amestecă cu foarte mare atenție, altfel nu mai crește
  8. Pune în tavă și dă la cuptorul preîncălzit pt 40 de min. Eu am cuptor pe gaz, treapta a doua, temperatura circa 250° Celsius pentru primele 10 min, 200 ° Celsius celelalte 20 min
  9. Încearcă cu o scobitoare, eu nu am încercat, era gata însă am oprit focul lăsând aragazul închis cam 20 de min
  10. Apoi l-am scos, l-am lăsat să se răcească, l-am tăiat în două parți egale (aproximativ)
  11. Fă siropul din apă și zahăr. Pune-l la fiert 1 min, lasă-l să se răcească
  12. Între timp pregătește și glazura. Rupe ciocolata bucăți mici, pune pe foc un vas, adaugă 50 ml apă și lingura de zahăr, lasă să fiarbă pt 2 min, oprește focul și adaugă ciocolata ruptă bucăți foarte mici. Amestecă fiindcă se topește toată (3 min circa). Lasă să se răcească (25 min circa)
  13. Pe prima parte am pus 5 linguri de dulceață de caise, am întins bine. Nu am însiropat pentru că dulceața mea este destul de lichidă și a absorbit din ea. Dacă a ta este foarte uscată, însiropează și partea acesta ajutându-te de o pensulă pt dulciuri
  14. Pune partea a doua de blat, însiropeaz-o bine cu pensula și toarnă ciocolata deasupra cum crezi tu că ți-e mai ușor
  15. Ornează cum vrei/te pricepi și ai chef. Poate cu frișcă, ciocolată albă, etc. Cum vrei
  16. Mie mi-a mai rămas ceva ciocolată de la glazură și-am ÎNCERCAT să scriu... , mah, nu știu dacă se observă ce am scris. În realitate se vede foarte bine și e grozav de arătoasă
Menţiuni
Am avut mari așteptări relativ la blat, ținând cont cât de mult a crescut inițial. Abia așteptam să mă laud, însă, cum am oprit focul cum s-a lăsat. Nu l-am scos din cuptor, nu am deschis ușa, l-am lăsat să se răcească bine înăuntru. Nu știu cât de „normal” este. Dar ăsta-i cuptorul meu. Dacă preferi să nu riști, adaugă 1 linguriță praf de copt stins în oțet. Acum îmi pare rău că nu am făcut-o și eu. Dar gustul e fabulos.

Dacă ți-am dat o idee, sau ți-a plăcut ce ai citit, un Like la pagina Facebook, sau orice altă inițiativă ar fi foarte mult apreciată. Mulțumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii