Rețete de pâine: de post, cu măsline, salam

Nu știu tu, dar eu iubesc pâinea făcută în casă. 
Mirosul de pâine cu măsline, cozonac, gogoși, colaci, focaccia.... îmi îmbată toate simțurile. 
Parcă sunt în paradis și-aș mânca la infinit pâine goală. Când o ung cu unt... jur, nu există nimic mai bun pe planeta asta. 
Îmi place pâinea în general, chiar și aceea din magazine, dar pâinea făcută-n casă este altceva. 
Pâinea din magazin este înfoiată, cea de casă... este „bătută”. 
Nu pot să descriu în cuvinte cât de mult iubesc pâinea de casă. E raiul pe pământ când fac.  
Poate pentru că mă trimite-napoi în timp... pe vremea când eram mici și mama... iubita mea mamă făcea câte un cuptor de pâine odată. Unul de colaci, unul de cozonac și altul de mălai vreau să zic. Cuptorul cu lemne. 
Nu știu dacă intrau 12 tăvi în el. Cumva parcă așa îmi amintesc. 
Ar trebui să verific pozele de atunci, am multe. Păcat că timpul este cu ciubote roșii. 

Și apropo de roșu, scriu o altă carte despre Epoca de Aur: „Comunism și Ceaușescu: Cine nu ar fi apăsat pe trăgaci?” Alta în afară de „14 nuanțe de roșu”. 

În această postare, am adunat linkurile cu rețetele pe care le-am publicat până acum pe acest blog. 
Aș vrea să postez rețete noi, dar nu mai am timp ca odată. 
Nici să mănânc nu am. Uite, iar e 8 seara și n-am apucat încă să mănânc. 
Da, bine, în cartea „Manifest pentru Femei”, mărturisesc că mănânc numai seara, ca să nu iau proporții din cauza vieții sedentare pe care o duc. 
Scriitorii... 

Iar m-am pierdut în detalii, iartă-mă. 
Uite aici câteva linkuri cu rețete de pâine. Nu sunt toate. 
Unele ar reintra și-n aperitive (focaccia, mai ales), dar într-o zi am să le categorisesc cum trebuie. 
Nu conțin ouă. Eu nu pun ouă în pâine și nici în prăjituri. 
Nu știu cine mai frământă la mână. Eu da, nu am mașină. Cred că aș folosi dacă așa avea. 
Dar frământ în 10 minute. Ținând cont că sunt sedentară, măcar așa fac și eu puțină mișcare fizică. 
paine de casa rustica pe o farfurie

Adoram pâinea neagră de pe vremea lui Ceaușescu. 
Și pâinea aia de la brutăria din satul meu natal, Gheraesti, cu coaja groasă. 
Melancolie. 
Și foame. Sunt ruptă de foame. 

Dacă ai cumpărat una dintre cărțile mele de bucate și nu ai fost mulțumit/ă, te rog să citești această postare. 
Mulțumesc pentru încredere! 

🙇‍♀️😳🙇‍♀️

Mii de scuze

Te rog să mă ierți că atunci când cauți rețete de post, vegane sau vegetariene, îți apar rezultate cu carne sau alte ingrediente de frupt (ori alcool). Mea culpa.

Când publicam pe blog regulat, nu eram foarte atentă la cuvintele-cheie, nu mi-am dat seama că blogul va dăinui întru eternitate, eram foarte naivă. 

☝️

Totuși, îți destăinui un secret, pe care te rog să-l spui tuturor:

Orice rețetă cu ingrediente de frupt poate deveni de post (și respectiv vegană, vegetariană), dacă se elimină alimentul de frupt sau și alcoolul, ori se înlocuiește cu un ingredient vegan ori vegetarian.

Exemple: 

  • are bacon (carne) = elimină-l ori pune un ingredient din soia ori porumb
  • are alcool = elimină-l sau pune alcool... hmmm... fără alcool. Vin fără alcool. Bere fără alcool etc.
  • are unt = pune ulei sau margarină (dacă-i cremă la o prăjitură, tort etc.)
  • are brânză și alte produse lactate = nu pune. Dacă are lapte, pune lapte de migdale, soia etc.

Cerul este limita.

În unele cazuri = gustul va fi complet diferit, în altele = nesesizabil (unt versus margarină de calitate, de exemplu). 

🙇‍♀️🙏🙇‍♀️🙏🙇‍♀️

Iartă sau fă abstracție de greșelile gramaticale (de sintaxă, exprimare etc.), dacă poți. 

Sper ca într-o zi, greșelile să fie corectate, rețetele să fie organizate cum trebuie, pozele să arate cum scrie la carte, adică blogul să fie pus la punct, ca să ai o experiență cât mai plăcută. 

Pentru tine am început să public. Și-i păcat să nu vii pe-aici cum veneai odată. 

Până atunci, îți doresc o căutare ușoară și-ți mulțumesc pentru încredere și înțelegere. 

🏳️🤍🏳️
Disclaimer 
O parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat.
Asta înseamnă că eu câștig un procent din (eventualele) vânzări generate de aceste linkuri și bannere.
Pentru detaliile complete, apasă aici

🥗🍽️🥘

  Poftă bună! 

🕮🎁
Cărțile mele de auto-ajutor și dezvoltare personală se găsesc peste tot online, în ambele formate: electronic și de hârtie. 
Aici un link direct (apasă, se va deschide o altă pagină sigură 100%), ca să vezi titlurile pe Google Play  doar pe acelea noi, semnate cu numele meu întreg: Cristina Gherghel. 
Le poți avea GRATUIT dacă dorești să le recenzezi
Contactează-mă prin formularul de contact. Pe rețelele de socializare intru rar. 

💞💛💙

Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

💯Legea recompensei

Comentatorii care împart fericire au foarte multe șanse să citească gratis cărțile mele de auto-ajutor și pentru dezvoltare personală
Dar nu numai. ☺️

Credit fotografii 
Unele sunt de pe Pixabay, altele de pe PngTree


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii