Tu faci sarmale la Multicooker?

Drag cititor, dacă mă urmărești regulat, știi că sunt tradiționalistă și dacă aș putea, aș mânca sarmale coapte în oală de lut la cuptorul cu lemne din curte în fiecare zi. 
Pe bune, nu mă satur niciodată de sarmale. 
Mama nu mai face acum, facem noi pentru ea. 
Dar cum gătește cumnățica și nășica mea sarmalele... pe onoarea mea, nu le face nimeni așa. 
Nici n-ar avea cum. 
„Câte bordeie, atâtea obiceie,” zice mama mea. 
La ceaun, în godin când e iarnă... Mamă, ce poftă mi s-a făcut. 

Dar la multicooker ai făcut sarmale? 
Nu? 
Eu da. Și trebuie să admit că au ieșit pe gustul meu!!! 
O surpriză totală. Chiar mi-a fost frică că cine știe ce pilaf îmi iese. 
Pilaful nu mă place și eu nu-l plac pe el. Nu suntem prieteni

În schimb, ador sarmalele, da, dar numai acelea fără carne și cu multă crupe. 
Și nu pentru că sunt vegetariană sau vegană, nu. Pur și simplu nu-mi plac sarmalele cu carne. Iar acelea cu mai multă carne decât orez sau crupe... nu sunt pentru mine. Nu mă ating de ele decât de complezență. 
Dacă mă duc la cineva și sunt servită cu sarmale cu carne, mănânc și fac și complimente. 
Nu că sunt falsă, dar... educată. 
E multă muncă la sarmale, bre! 
Fac complimente, da, dar jur că nu mai vizitez degrabă. 
O dată la 10 ani cred că-mi ajunge să mănânc sarmale cu carne. 
E o mare risipă de carne pe mine! 
Mi-e și rușine. Dar, „De gustibus non est disputandum.” Gusturile nu se discută. 
Așa se numește și blogul meu, nu? 
Gusturile sunt gusturi. 
Ce-ți place ție îmi displace mie și ce-mi place mie, îți displace ție. Ori îți poate displăcea. Depinde. Poate chiar avem același gusturi. 

Așa că te întreb încă o dată dacă ai făcut sarmale le Multicooker. 

Am fost reticentă să achiziționez o asemenea oală-minune. 
Și admit că nu am plătit enorm pe ea. Mai cu seamă că nu eram sigură că-i bună la ceva. 

Tu știi despre ce vorbesc, nu? 

Dar eu oala asta mi-am luat (Voltz) și fac absolut orice la ea, nu numai sarmale. 

multicooker voltz-oală-minune

Multicooker-ul Ninja mi se pare scump. Scump, scump. 
Nu aș da banii pe el. Bine, nu am așa de mulți că poate aș da. Dar eu nu mă dau în vânt după branduri. 
Neah. 
Eu sunt pe calitate, da, dar dacă găsesc calitate fără brand scump, sunt super fericită. 
De aceea, când cumpăr ceva, cumpăr la ofertă. Când sunt promoții și reduceri grozave de prețuri. 
Pierd zile pe net până decid de unde să cumpăr și când. 

Am scris despre asta și pe alte bloguri ale mele. 
Nu m-am ocupat de mult de ele și azi am actualizat câteva, că era timpul! 
Rușine mare. Lucrez la prea multe proiecte odată. 
Dar așa sunt eu, dacă nu-mi vuiește capul și nu sunt presată, nu mă simt împlinită și nici mulțumită. 
Masochistă rău. Și flămândă mereu, chiar dacă mi-am cumpărat multicooker. 
N-am timp să gătesc. 
De aceea fac sarmale sâmbăta și am pe toată săptămâna. 
E o tradiție la mine așa. Cred că și la tine, zic, să faci sâmbăta sarmale. Nu? 
E drept că mănânc numai seara. Dar când mă pun, zici că-s sac fără fund și nu alta. 
Se sperie lumea de cât pot să mănânc. 

Nu te mai plictisesc cu silueta mea și postul intermitent acum, poate în altă postare. 
Cum am zis, nu fac doar sarmale la multicooker sau oală-minune (cum îi mai spunem noi, gospodinele), ci de toate. 

Orice gătești la foc, poți găti în multicooker. 
Nu ai nevoie de rețete speciale, ce știi să faci, fă cu încredere. 

N-am probat încă funcțiunea de copt pâine, dar am s-o fac și pe asta. 
Am fript și gătit frittate perfecte (omlete), cartofi etc. 
Absolut tot și sincer, sunt foarte entuziasmată de multicooker-ul meu Voltz. E simplu de folosit, simplu de curățat și nu ocupă prea mult spațiu. Nu-i deloc encombrant. adică.  
E la loc de onoare cu microundele. Nu știu ce m-aș face fără ele. Îmi salvează o grămadă de timp! 
Of, confortul ăsta. 
Cred că am făcut o afacere, mai cu seamă că l-am luat la reducere. 
De aceea îți spun și ție iar tu spune și altora. 

Multicooker înseamnă că poți găti de toate la el. Am uitat să traduc. Dar știai. 

Poți achiziționa orice model dorești și îți permiți de pe eMag, ai linkul mai sus, dar, ca să-ți salvez timp, am căutat pentru tine și am găsit și pe:  
Prețurile diferă de la site la magazin la magazin, verifică-le pe toate. 
Unele magazine oferă o reducere la prima comandă și transportul gratuit. 

Fă atenție: slowcooker nu este multicooker. Slowcooker-ul are doar funcțiunea de a fierbe orez în particular (grâu, orz etc.). 
Nu te lăsa păcălit de prețul mai mic. 
Da, poți face sarmale la slowcooker. N-am încercat. 

Când faci sarmale la multicooker să-mi zici. 
Dacă faci sarmale fără carne... să mă inviți. Nu rezist! 
În cazul în care ai experiență cu multicookere, spune-și părerea, să știe și celelalte gospodine și ceilalți chefi... la cuțite. 
Ce chestie, bărbații se numesc chefi în bucătărie, femeile sunt doar ... gospodine. Ha. 
Ce nedreptate! 


Dacă ai cumpărat una dintre cărțile mele de bucate și nu ai fost mulțumit/ă, te rog să citești această postare. Apasă, vei fi condus/ă pe un alt blog.
Mulțumesc pentru încredere! 

🙇‍♀️

Mii de scuze

Te rog să mă ierți că atunci când cauți rețete de post, vegane sau vegetariene, îți apar rezultate cu carne sau alte ingrediente de frupt (ori alcool). Mea culpa.

Când publicam pe blog regulat, nu eram foarte atentă la cuvintele-cheie, nu mi-am dat seama că blogul va dăinui întru eternitate, eram foarte naivă. 

☝️

Totuși, îți destăinui un secret, pe care te rog să-l spui tuturor: 

Orice rețetă cu ingrediente de frupt poate deveni de post (și, respectiv, vegană, vegetariană), dacă se elimină alimentul de frupt sau și alcoolul, ori se înlocuiește cu un ingredient de origine vegetală. 

Exemple: 

  • are bacon (carne) = elimină-l sau pune un aliment (vegetal) din soia, porumb etc. 
  • are alcool = elimină-l sau pune alcool... hmmm... fără alcool. Vin fără alcool. Bere fără alcool etc. Sincer, eu nu aș folosi așa ceva pentru gătit
  • are unt = pune ulei sau margarină (dacă-i cremă la o prăjitură, tort etc.)
  • are brânză și alte produse lactate = nu pune ori înlocuiește brânza cu tofu. Dacă are lapte, pune lapte de migdale, soia etc.

Cerul este limita.

În unele cazuri = gustul va fi complet diferit, în altele = nesesizabil (unt versus margarină, de exemplu). 

🙏

Iartă sau fă abstracție de greșelile gramaticale (de sintaxă, exprimare etc.), dacă poți. 

Mă refer la toate rețetele în general, dar, mai cu seamă la acele vechi. La primele... 500. 

Sper ca într-o zi, greșelile să fie corectate, rețetele să fie organizate cum trebuie, pozele să arate cum scrie la carte, adică blogul să fie pus la punct, ca să ai o experiență cât mai plăcută. 

Pentru tine am început să public. Și-i păcat să nu vii pe-aici cum veneai odată. 

Până atunci, îți doresc o căutare ușoară și-ți mulțumesc pentru încredere și înțelegere. 


Disclaimer 
Vreau să fiu sinceră și transparentă cu tine și să-ți spun că o parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat, ceea ce înseamnă că eu câștig un procent din vânzările generate de aceste linkuri. 
Dar nu-ți face griji, acest lucru nu te afectează în niciun fel, nu te costă nimic în plus și nu te obligă la nimic.
Promovez doar produse pe care le folosesc sau le-aș folosi personal. 
Mulțumesc pentru sprijinul tău și pentru că mă ajuți să-mi câștig existența. Fiecare dintre noi are un preț, dar tu ești neprețuit pentru mine! 💙 
Pentru detaliile complete, apasă aici
🕮
Cărțile mele se găsesc peste tot online, în ambele formate: electronic și de hârtie (tipărit). 
Aici un link direct (apasă, se va deschide o altă pagină sigură 100%), ca să vezi titlurile pe Google Play  doar pe acelea noi, semnate cu numele meu întreg: Cristina Gherghel. 
Le poți avea GRATUIT dacă dorești să le recenzezi
Contactează-mă prin formularul de contact. Pe rețelele de socializare intru rar.  

💞
Dacă te-am ajutat cu ceva sau te-am făcut să zâmbești, consideră să te înscrii la canalul meu pe YouTube, să mă urmărești pe Facebook (și celelalte rețele sociale), să apeși pe îmi place, să împarți cu prietenii și, în cazul în care ai timp, m-aș bucura nespus să-ți citesc părerile pozitive. 

Legea recompensei

Comentatorii care împart fericire au toate șansele să citească gratis cărțile mele. 

Credit fotografii 
Unele sunt de pe Pixabay, altele de pe PngTree

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii