Meniu de Ziua Îndrăgostiților: Amor și Anarhie cu Umor

Bun venit în bucătăria mea virtuală, unde rețetele sunt mai vechi decât internetul și unde amestecul de ingrediente creează babilonie culinară! 
Astăzi, ți-am pregătit un meniu de Sfântul Valentin, Dragobete, ziua îndrăgostiților etc. care să te facă să uiți de toate celelalte rețete pe care le-ai iubit vreodată.

Știu că nu ești fidel și fidea. Poți să trădezi cu orice rețetă de borș care îți iese în cale, dar te iert. Ce să fac, sunt bună la suflet ca o mămăliguță caldă cu tochitură. 

2 mere galben si rosu cu inimi sculptate

Așa cum am mai spus, în căutarea dezinteresată de a-mi promova ultima bijuterie literară, „Amor & Anarhie: Ghidul Zilei Îndrăgostiților – Valentin, Cupidon, Dragobete și alte tărășenii,” de ce să fim serioși când sărbătorim dragostea?

Pentru a publica această capodoperă beletristică înainte de 14 februarie, Sfântul Valentin și, implicit, ziua iubirii, am amânat să mănânc. Și când m-am trezit, trebuia să mă culc, căci era cam târziu. Sau devreme. Cred că era cam pe la mijlocul nopții.

Și acum, scriind acest meniu, sunt flămândă ca un câine și gândurile-mi sunt la fel de haotice precum un carnaval în Brazilia. Dar, vezi tu, dragul meu cititor cu aspirații de bucătar sau care visează cai verzi pe pereți, sunt dispusă să mă torturez alimentar și să trec peste asta pentru tine!

Așa că uite meniul pe care îl poți pregăti de Sfântul Valentin, Dragobete, Crăciun, zi de naștere, majorat, botez, nuntă etc.:
Aperitiv: Bruschetta Aroma de amor sau Pâinea care așteaptă
  • Pâine uscată de câteva zile
  • Roșii
  • Ulei de măsline
  • Sare de Himalaya sau de care ai
  • Fulgi sau granule de usturoi
Instrucțiuni:
  1. Taie pâinea uscată în felii și prăjește-le până devin crocante.
  2. Taie roșiile cubulețe mici și amestecă-le cu ulei de măsline, sare și fulgi de usturoi.
  3. Așază amestecul de roșii pe feliile de pâine prăjită.
  4. Servește și savurează cu dragoste imediat!
***
Primul fel vegetarian: Risotto psihedelic sau Vânătoarea de visuri
  • Orez pentru risotto
  • Ciuperci halucinogene sau de care ai
  • Vin oțetit sau nu
  • Supă de legume
  • Ceapă
  • Usturoi
  • Ulei de care ai
  • Parmezan (opțional)
  • Unt (opțional)
  • Sare
Instrucțiuni:
  1. Călește ceapa și usturoiul în ulei până devin aurii.
  2. Adaugă ciupercile în ce formă vrei.
  3. Pune orezul și amestecă-l bine până devine transparent.
  4. Toarnă vinul oțetit și amestecă până se evaporă.
  5. Adaugă supa de legume treptat, amestecând constant, până orezul este gătit.
  6. În final, după circa 20 de minute, adaugă untul și parmezanul ras.
  7. Servește risotto-ul fierbinte.
***
Al doilea fel pentru pescetariani: Fantezie afrodiziacă sau Gol pe grătar
  • Fructe de mare variate (creveți, calmari, midii, etc.)
  • Condimente pentru fructe de mare după gust
  • Ulei de măsline
  • Sare și piper
Instrucțiuni:
  1. Condimentează fructele de mare cu condimente pentru fructe de mare, sare și piper.
  2. Frige-le pe grătarul încins sau într-o tigaie adâncă, până devin aurii și bine pătrunse.
  3. Servește-le cu garnitură de dragoste și un strop de umor!
***
Garnitură vegană: Salată îndrăzneață sau Haosul fericirii
  • Fasole fiartă de orice culoare și soi, chiar și din conserve
  • Ceapă roșie sau de care ai
  • Murături asortate (opțional)
  • Ulei de măsline sau de care ai
  • Sare și piper negru măcinat
Instrucțiuni:
  • Într-un bol de sticlă sau de care-ți place, amestecă fasolea cu ceapa tăiată fideluță și eventual murăturile tăiate cubulețe.
  • Condimentează cu ulei, sare și piper, după gust.
  • Servește salata și savurează-o cu multă poftă și o brumă de nebunie!
***
Desert: Tort bețiv Pădurea Neagră
  • Blat de tort de ciocolată făcut cum știi tu sau cumpărat din magazin
  • Vișinată
  • Frișcă
  • Cireșe din vișinată
Instrucțiuni:
  1. Taie blatul în două sau trei pe înălțime.
  2. Însiropează pe rând fiecare blat de circa 1.5 cm de tort cu vișinată, pentru un strop de nebunie și savoare.
  3. Acoperă-l generos cu frișcă, pentru un gust răcoritor și delicios.
  4. Ornează-l cu cireșe din vișinată, pentru o notă finală și fatală de dragoste și poezie.
  5. Servește tortul și bucură-te de fiecare bucată cu un zâmbet plin de amuzament și iubire!
***
Bonus: Prăjiturici Inimi nerușinate sau Pasări de noapte
  • Făină
  • Zahăr
  • Ouă
  • Unt
  • Mac
  • Cânepă
Instrucțiuni:
  1. Prăjește într-o tigaie boabele de cânepă vreme de 1-2 min, ai grijă să nu ardă, strivește-le într-un mortar.
  2. Bate zahărul cu ouăle.
  3. Amestecă untul și făina până obții o compoziție omogenă.
  4. Adaugă macul și cânepa și amestecă bine cu mâinile curate.
  5. Întinde aluatul cu o sticlă de vin roșu plină, taie-l cu forme de inimi.
  6. Pune-le ordonat într-o tavă pe care ai tapetat-o cu ulei și făină sau în care ai pus hârtie de copt, ori într-o tavă de silicon.
  7. Coace prăjituricile în cuptor până devin aurii și pufoase.
  8. Servește-le la miezul nopții, când toți vecinii s-au culcat, dar nu înainte de a trage perdelele și a te baricada în casă!

Nu este ispititor meniul ăsta? 
Nu te cred dacă-mi spui că nu ți-a făcut vreo rețetă cu ochiul. Imposibil! 
Eu sunt sigură că iubitul sau iubita ta ar aprecia enorm originalitatea. 
Fără vrăjeală. 
Un dezmăț culinar în statul pur. 

Însă uite, că tot vorbind de rețete fără carne, vegane, rețete vegetariene și rețete pescetariane, chiar nu mai pot de foame și simt nevoia urgentă de o masă caldă, căci sincer, nu-mi mai aduc aminte cum este  gustul mâncării calde, mai ales. 

Dacă ai râs, zâmbit sau chiar dacă ai ridicat o sprânceană în timp ce citeai aceste rânduri, misiunea mea a fost îndeplinită. 
Îți mulțumesc pentru că ai citit până la capăt. 
Acest meniu este extras din cartea , „Amor & Anarhie: Ghidul Zilei Îndrăgostiților – Valentin, Cupidon, Dragobete și alte tărășenii,” pe care ți-o ofer cadou, cu condiția să îmi scrii o recenzie. 
indrăgostiti pe un scrânciob agătat de lună

Contactează-mă prin formularul de contact și menționează titlul acestei epopei sentimentale, pentru a evita confuziile cu alte opere ale mele, în special cu „Manifest pentru Femei de peste 30 de ani: Despre menopauză, dereglări hormonale, endometrioză, candidoză, dureri și anxietate.” Această lucrare, după cum sigur ai ghicit, este o lectură pentru doamne, plină de isterie, așa cum se cuvine unei autoare chinuite de propriii hormoni care își fac de cap pe orbita lui Venus. 

Aștept cu nerăbdare să aud de la tine și să împărtășim povești amuzante și rețete delicioase! 
💞

Dacă ai cumpărat una dintre cărțile mele de bucate și nu ai fost mulțumit/ă, te rog să citești această postare. Apasă, vei fi condus/ă pe un alt blog.
Mulțumesc pentru încredere! 
🙇‍♀️

Mii de scuze

Te rog să mă ierți că atunci când cauți rețete de post, vegane sau vegetariene, îți apar rezultate cu carne sau alte ingrediente de frupt (ori alcool). Mea culpa.
Când publicam rețete des, nu eram foarte atentă la cuvintele-cheie, nu mi-am dat seama că blogul va dăinui întru eternitate, eram foarte naivă. 

☝️

Totuși, îți destăinui un secret, pe care te rog să-l spui tuturor: 

Orice rețetă cu ingrediente de frupt poate deveni de post (și, respectiv, vegană, vegetariană), dacă se elimină alimentul de frupt sau și alcoolul, ori se înlocuiește cu un ingredient de origine vegetală. 
Exemple: 

  • are bacon (carne) = elimină-l sau pune un aliment (vegetal) din soia, porumb etc. 
  • are alcool = elimină-l sau pune alcool... hmmm... fără alcool. Vin fără alcool. Bere fără alcool etc. Sincer, eu nu aș folosi așa ceva pentru gătit
  • are unt = pune ulei sau margarină (dacă-i cremă la o prăjitură, tort etc.)
  • are brânză și alte produse lactate = nu pune ori înlocuiește brânza cu tofu. Dacă are lapte, pune lapte de migdale, soia etc.

Cerul este limita.

În unele cazuri = gustul va fi complet diferit, în altele = mai puțin (unt versus margarină, de exemplu). 

🙏

Iartă sau fă abstracție de greșelile gramaticale (de sintaxă, exprimare etc.), dacă poți. 

Mă refer la toate rețetele în general, dar, mai cu seamă la acele vechi. La primele... 500. 

Sper ca, într-o zi, greșelile să fie corectate, rețetele să fie organizate cum trebuie, pozele să arate cum scrie la carte, adică blogul să fie pus la punct, ca să ai o experiență cât mai plăcută. 

Pentru tine am început să public. Și-i păcat să nu vii pe-aici cum veneai odată. 

Până atunci, îți doresc o căutare ușoară și-ți mulțumesc pentru încredere și înțelegere. 


Disclaimer 
Vreau să fiu sinceră și transparentă cu tine și să-ți spun că o parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat, ceea ce înseamnă că eu câștig un procent din vânzările generate de aceste linkuri. 
Dar nu-ți face griji, acest lucru nu te afectează în niciun fel, nu te costă nimic în plus și nu te obligă la nimic.
Promovez doar produse pe care le folosesc sau le-aș folosi personal. 
Mulțumesc pentru sprijinul tău și pentru că mă ajuți să-mi câștig existența. Fiecare dintre noi are un preț, dar tu ești neprețuit pentru mine! 💙 
Pentru detaliile complete, apasă aici
🕮
Cărțile mele sunt disponibile pe multiple platforme online; le poți găsi printr-o simplă căutare pe orice motor de căutare. 
În cazul în care te simți pregătit să te alături călătoriei scriitoricești polivalente, cărțile mele te așteaptă în orice colț al internetului, în format electronic și tipărit.
Ca să îți înlesnesc căutarea, las două linkuri directe către unele dintre platformele de carte unde sunt găzduite lucrările mele polimorfe: 


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii