Cafeaua perfectă acasă

Ador mirosul de cafea, ador aspectul, ador să-i simt gustul intens şi parfumat. Ador să o savurez nu o să o beau pentru că "aşa se bea cafea dimineaţa". 
Pentru mine cafeaua este un ritual, nu un obicei, nu o nevoie ci o dorinţă = poftă.
Fără zahăr, câteodată cu frişcă... când organismul îmi cere.

Mai mulţi prieteni m-au întrebat cum fac cafeaua de arată aşa de bine. „Cum de are aşa multă cremă deasupra, ce pun în ea? Ai un espressor?” Din păcate, nu am. Dar, te asigur, că se apropie foarte mult de gustul unui espresso.
  Cunosc bine gustul şi consistenţa cafelei în stil italian. Mie îmi place "mai lungă" pentru că vreau să am mai multă, să mă satur! 
Îmi place şi stilul românesc sau turcesc... dar nimic nu se compară cu stilul meu. Poate ţie ţi se va părea ciudat dar eu consider că e o metodă de 2 ori câştigătoare.

1. Murdăreşti doar un recipient
2. Gustul este net superior oricărei cafele ce ai făcut până acum la ibric.

Beau doar dimineaţa devreme pentru că este foarte tare şi-mi afectează somnul dacă o beau după 12.  De multe ori abia aştept să mă trezesc doar să pot simţi parfumul ce emană cafeaua. O beau întotdeauna caldă şi nu o beau din mers/în grabă. Mai bine renunţ decât aşa. Cum am mai zis: ritual.


O cafea bună (după gustul tău, nu dau nume. Poate nici nu-ţi place ceea ce-mi place mie) conservată într-un borcan ermetic la rece. Nu neapărat la frigider dar este de preferat.

1. Pun o cană/ceaşcă de apă la încălzit. Folosesc cana cu care voi bea cafeaua, să ştiu exact cât pun. Se lasă să dea în clocot.
2. 1 linguriţă cu vârf de cafea se pune în cană.
3. Când apa a fiert, măcar 2 minute, torn apa imediat peste cafea, deci în cană.
4. Las 1 minut (2) să se răcească.
5. Cum nu pun zahăr nu Amestec dar dacă tu o bei dulce, pune zahăr şi Amestecă. Sau Amestecă oricum pentru că este posibil să găseşti granule de cafea deasupra. Mie îmi plac deci nu mă deranjează.
6. Pune deasupra scorţişoară, boia de ardei iute sau cacao dulce. Îi dă o aromă deosebită. Plus că-ţi ridică moralul (asta face cafeaua în sine) şi-ţi întăreşte imunitatea (scorţişoara, boiaua). Optime idei când eşti răcit sau te simţi epuizat.
7. Savureaz-o  zâmbind. Impuneţi să zâmbeşti dacă nu îţi vine natural. Vei vedea cum ziua nu îţi va mai părea aşa de „periculoasă”.

Ps. Uitam de cană/ceaşcă. Pentru mine este fundamental să-mi placă cana. Sunt extrem de pretenţioasă. La părinţi am o cană ciobită dar de care sunt legată sentimental. Nu se atinge nimeni de ea. Şi când cumnata mea dragă îmi oferă o cafea, întotdeauna caută cana aceea. Un gest ce preţuiesc foarte mult.
Cum spuneam cana/ceaşca Trebuie să fie groasă şi grea. Ceramică sau sticlă. Model frumos, colorat sau o culoare caldă, liniştitoare.
Chiar zilele astea am primit cadou o cană roşie. Îmi place la nebunie. Este exact pe gustul meu. O formă particulară. Nu aveam una aşa. Mulţumesc prietenei mele care, fără să vrea, a intuit gusturile mele.
Adorabil şi hilar ce scria pe ambalaj "ESPRESSO Americano". Ha ha ha... Italienii nici nu s-ar uita la o cafea americană. Cel puţin, nu acei care se simt italieni "adevăraţi".

O zi excelentă îţi doresc. Plină de noroc şi bucurii.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Ma regasesc in multe din randurile tale:). Nu am incercat metoda asta, suna interesant!

    RăspundețiȘtergere
  2. zaharul in cafea nu se "mesteca" ci se "amesteca". doar daca nu cumva iti bagi dintii sau proteza in acolo :) si mai sunt si alte greseli de ortografie, dar nu conteaza ...

    conteaza mult ce cafea folosesti. o cafea buna nu se poate face din junk-urile de la supermarket si nici cu cele vandute pe la magazinele de la colt, de fapt prajite acasa de indivizii respectivi.

    o cafea buna costa dar o cafea scumpa nu e neaparat buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, wow. Mulţumesc pentru observaţii. Gramatica este importantă. Nu m-am gândit niciodată să las un comentariu pe un blog de REŢETE ca să-i spun autoarei/lui că orice cuvânt la început de frază se scrie cu literă mare. Din nefericire, greşelile mele sunt multe şi mă fac să mă ruşinez până la lacrimi. Unele trec neobservate, altele îmi sunt aduse la cunoştinţă. Ceea ce ne diferenţiază unii de alţii este doar modul de operare.
      Relativ la cafea... (dar nu numai) "este bun ceea ce ne place". Mulţumesc încă o dată.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.