Omletă îndrăzneaţă


Frittata cu varză. Pe româneşte: omletă.  

Probabil reţete de genul se găsesc cu miile pe net sau în cărţi/ziare dar eu am descoperit-o singură. Pe vremea aceea nu aveam internet dar aveam oaspeţi la cină de 3 ori pe săptămână. (Italia). Erau foarte mâncăcioşi şi destul de pretenţioşi. Din păcate lucram 10 ore pe zi şi nu aveam mult timp la dispoziţie. Erau cine improvizate, organizate pe moment. Ştiau că-mi place să gătesc aşa că veneau la mine. Într-un fel îmi lipsesc timpurile alea. Măcar cineva preţuia ce făceam.
Cum spuneam, nu era timp. În 2 ore trebuia să pregătesc de-ale gurii pentru 4-7 persoane şi trebuia să fac şi baie. Lucram în fabrică pe vremea aia.
Aşa că într-o zi am decis să iau nişte ouă şi să fac diferite reţete. (În afară de faimoasele mele polpette vegetariene. Voi da reţeta fără îndoială că sunt extraordinare). Aşa am ajuns să fac frittate.... habar nu aveam că existau deja. Am fost foarte dezamăgită pentru că eram convinsă că le inventasem eu. :) Mda, poate dacă m-aş fi născut cu 1000 de ani în urmă aş fi avut ocazia să inventez câte ceva. E prea târziu acum. Totul a fost deja inventat... sau poate nu. A mai rămas ceva şi pentru mine... şi pentru tine, nu te descuraja. :)
Hmm.. în orice caz, mi-au spus că ale mele sunt cele mai bune, cele mai inovative, combinaţiile cele mai ÎNDRĂZNEŢE.
Astăzi voi da reţeta cu varză. Dar am făcut cel puţin 30 de reţete diferite.

Timp de preparare: 20 minute
Grad de dificultate: redus
Porţii: depinde= 2-4

Ingrediente:
  1. 1 ceapă galbenă
  2. 1-2 ardei graşi (roşii/verzi/galbeni)
  3. 1 bucată varză
  4. 3 ouă
  5. 1 legătură mică de usturoi/ceapă verde (nu e fundamental, se poate renunţa)
  6. un vârf de cuţit de piper negru
  7. 2 felii salam (se poate şi fără. E la fel de gustoasă)
  8. 3 linguri ulei
  9. pătrunjel/mărar verde/uscat

Mod de preparare:
  1. Se taie ceapa, ardeii, varza peştişori
  2. salamul se taie cubuleţe
  3. Taie foile de usturoi şi pătrunjelul/mărarul
  4. Pune uleiul într-o tigaie mică, vezi imagine. Stai că mă duc să măsor. Are diametrul 20 de cm a mea. Frittata trebuie să iasă groasă (cel puţin 8 mm) aşa că ori dublezi ingredientele, ori alegi o tigaie mică)
  5. Pune ceapa, ardeii, varza la înmuiat puţin (4-5 minute). Dacă pui salam adaugă-l acum. Foc foarte domol, având grijă să nu se ardă.
  6. Când s-au înmuiat destul, se bat ouăle, se adaugă piperul, pătrunjelul, usturoiul şi se toarnă în tigaie.
  7. Cu o lingură de lemn se amestecă foarte foarte bine. În aşa fel încât ouăle să acopere totul în tigaie.
  8. Se acoperă, şi se lasă 3-4 minute.
  9. Se întoarce pe cealaltă parte ajutându-te ori de capac ori de o farfurie. Voi filma procedeul odată pentru că este extrem de interesant.
  10. Se pune cu partea negătită în jos, se acoperă din nou. Se lasă alte 3 minute.
    Poftă bună.

Menţiuni:
  1. Se poate servi ca atare ori acompaniată de salate.
  2. Se poate servi şi rece, pe post de gustare când pregăteşti o cină pentru oaspeţi
  3. Variantele, combinaţiile sunt infinite. Poţi să pui tot ce vrei (măsline, morcov, cartofi etc etc). Chiar şi pasta rămasă, orez, piure, carne. Absolut orice. Eu le-am probat pe toate. Şi toate au avut un enorm succes.
  4. Caşcavalul îi dă o consistenţă particulară foarte delicată. Dacă ai poţi să pui; este chiar foarte indicat. În reţeta originală puneam mereu dar acum n-am avut.

    Uite linkul cu filmatul relativ la întoarcerea frittatei (omletei). Este o simulare de fapt, pentru că nu am putut să fac una pe loc... nu am terminat-o nici pe aia de ieri!  http://www.youtube.com/watch?v=UKfNZExaYTo

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. O sa incerc reteta asta, poate chiar astazi. Astept filmuletul sa pot vedea cum se intoarce....nu stiu de ce dar sunt sigur ca nu o sa-mi iasa :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îţi iese sigur. Pune orice ai prin frigider, numai nu exagera că se va coace greu. Dacă o laşi acoperită la foc domol (minim) n-are cum să nu-ţi iasă. Pt. filmuleţ mai e de aşteptat că.. n-are cine să filmeze. Singură nu prea sunt capabilă. În orice caz fă aşa. Când s-a copt pe o parte pune o farfurie plată deasupra tigăii şi întoarce tigaia cu tot cu farfurie (evident). Apoi o laşi să lunece din nou în tigaia cu partea ne-coaptă care e aia de dedesubt. Sper că am explicat cum trebuie. Pare complicat dacă nu ai văzut niciodată. Fir-ar... Trebuie să fac filmuleţul în curând.

      Ștergere
  2. Sunt mandru sa spun ca mi-a iesit desi nu e o reteta foarte grea, e chiar foarte simpla si incredibil de gustoasa. Daca esti incepator in ale bucatariei (la fel ca mine) e o reteta ce merita incercata. Merci mult Cristina si nu numai pentru reteta asta ci pentru toate pe care o sa le mai incerc.Mult succes si tine stacheta sus! baci! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îţi mulţumesc foarte mult pentru cuvintele frumoase. Mă bucur că ţi-a reuşit şi că ţi-a plăcut. Baci, baci! (o)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.