Spaghetti ton şi capperi


Integrale în cazul meu. 

Din seria „special pentru studenţi/elevi/bărbaţi”; deci o reţetă simplă, rapidă, care nu necesită de nici o cultură sau practică culinară. Oricine poate găti aşa ceva. Îndrăzneşte!

Am uitat să povestesc despre o prietenă de a mea japoneză care a stat la mine, în Italia, vreo lună.
Asta pentru că ştiu că mulţi nu iubesc capperii.
Când i-am zis că o să fac paste cu ton şi capperi s-a strâmbat teribil şi a zis că nu poate să mănânce capperi "miros tare urât şi au o culoare curioasă". Respect mereu gusturile persoanelor şi i-am făcut fără. Totuşi, a vrut să guste din porţia mea, de curiozitate... pt. că "cum naiba poţi să mănânci aşa ceva?!". Chestia e că s-a îndrăgostit pe loc şi şi-a făcut de multe ori singură, când eu eram la servici. Caperii (capperi în italiană) sunt mugurii unui arbust mediteranean, similare cu măslinele, mult mai mici, fără sâmburi/seminţe, culoare verde închis (militar), gust picant, uşor amărui+acrişor. Este un gust particular (greu de explicat) pe care ori îl iubeşti, ori îl urăşti. Eu l-am urât grozav, apoi l-am iubit.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 10 minute
Porţii: 2 (pe care le-am mâncat singură, ca deobicei :) pe la 10 seara. Singura mâncare din zi. În orice caz, am crezut că pocnesc! Prea mult dar tare YUM yum)

Ingrediente:
  1. 300 g spaghetti
  2. 1 cutie ton în ulei
  3. 10 -15 capperi
    Opţional
  4. miezul a 1-2 nuci, un pic prăjite/pisate (deosebit!)
  5. piper negru
  6. 1-2 ardei iuţi
Mod de preparare:
  1. Pune pastele la fiert vreme de 9-15 minute (toarnă pastele după ce apa a dat în clocot)
  2. Scurge-le
  3. Pune-le într-un bol, adaugă cutia de ton şi capperi
  4. Amestecă şi serveşte calde sau reci.
Menţiuni:
  • Gustul este delicat. Un mixt de acru, picant, dulce. Dacă nu ai mâncat niciodată TREBUIE să încerci. Sunt foarte hrănitoare.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.









Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. yum yum! asa obisnuiesc sa mananc si eu pastele (atunci cand raman fara ragu) dar fara capperi, in cazul meu. Un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-ţi plac capperi-i? Aşa am zis şi eu când i-am mirosit dar pe urmă... Fiecare cu gusturile lui. E bună şi fără. Eu fac des şi nu găsesc mereu capperi.

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.