Somon in sos de soia la cuptor

Reteta extrem de delicioasă ce merită încercată. Inspirata din bucataria asiatica. Gust delicat, fraged, aromat, deosebit. N-are cum sa nu-ti placa!

Grad de dificultate: redus – mediu (dacă nu ai nicio practică, dar urmează paşii şi vizionează şi acest video, te va ajuta)
Timp de preparare: 60+30 = 20 min
Porţii: 3-4
 
Ingrediente
1.                  500 g somon proaspat sau congelat
2.                  3 linguri sos de soia
3.                  2 lingurite seminte de susan
4.                  1 lingurita usturoi deshidradat
5.                  mirodenii după gust: piper negru, chili, ghimbir
6.                  2 linguri ulei de măsline
7.                  Sare dupa gust: Atentie sosul de soia este foarte sarat, de obicei. Asadar, eu nu am adaugat deloc

Mod de preparare  
1.                  Spala si taie somonul, curata-l de piele daca este necesar. Pune-l intr-un vas micut, dar destul de inalt pentru ca va trebui sa-l lasi la macerat
2.                  Prepara sosul de soia, adauga semintele de susan si celelalte mirodenii, uleiul. Amesteca bine si toarna acest mixt peste bucatile de somon. Acopera si lasa sa se odihneasca circa 60 de min. Aceasta operatie se face pentru a da timp somonului sa imprumute aroma mirodeniilor/sosului de soia. Eu l-am preparat dimineata si l-am gatit pentru pranz
3.                  Prepara o tava de cuptor pe care o vei tapeta cu folie de aluminiu, in asa fel incat sa poti acoperi si somonul cu ea. Se va coace mult mai repede. In italiana acest procediment se numeste: „al cartoccio”
4.                  Toarna tot sosul peste. Da la cuptor pentru 20 de min. Treapta a doua (mijloc) Foc tare (200 grade) Verifica: ar trebui sa fie gata. Daca nu e mai lasa vreo 5 min.
5.                  Eu am preparat si cartofi odata cu somonul. Reteta aici: Cartofi picanti la cuptor

Menţiuni

1.                  Poţi servi cu garnitura de cartofi, salate varie. Uite cum am servit eu: cu salata de castraveti cu smantana si cartofi picanti. A fost super!!!


Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii