Ulei de măsline picant

Se găseşte în supermarketuri, plafaruri, etc. dar are un preţ destul de ridicat. Se foloseşte crud peste preparatele fierte (în general) cum ar fi: salate, carne, peşte, paste, orez (salate de orez), etc. De asemenea, îl poţi folosi şi pentru bruschette (click pentru reţetă), pizza şi orice altceva îţi vine-n minte.

Cineva mi-a scris (în privat ) întrebându-mă dacă ştiu reţeta originală, şi iată-mă ţinându-mă de cuvânt. 
Bănuiesc că multă lume ştie cum se face aşa ceva, eu scriu pentru cine nu ştie. Ok?!
Foarte simplu, rapid, practic şi economic. Exclusiv pentru amatori.

Dacă eşti interesat am şi o reţetă de zacusă de ardei picanţi (de inspiraţie asiatică). Delicioasă!!!

Ai nevoie de:
  • 1 sticlă de ulei de măsline extra-vergine (de jumătate sau mai mică). Dacă ai de gând să foloseşti uleiul crud, atunci foloseşte ulei de măsline extras la rece.
  • Ardei cât mai iuţi posibil (româneşti, italieneşti, mexicani; de care ai, şi-ţi pofteşte inima), dar să fie USCAŢI (Fundamental. Altfel se strică uleiul. Da, pe bune. Am păţit-o.)...... Câţi?! Păi cât mai mulţi dacă îţi place foarte picant.
Modalitate de preparare
  • Zdrobeşte bine ardeii (cu zdrobitorul sau rupe-i cu mâinile/taie cu un cuţit). Atenţie: foloseşte mănuşi şi să nu cumva să te freci la ochi. Mie mi se întâmplă mai mereu. :D
  • Pune-i într-o sticlă goală turnând uleiul peste. Sau invers pune ardeii peste ulei. Zbate bine şi lasă-l la macerat cel puţin două (2) zile.
Menţiuni 
  • Foloseşte crud peste salate, carne, peşte, paste, pizza, etc. etc. Îl poţi folosi şi la prăjeli. Sau oricum, oriunde vrei tu.

  • Se menţine şi 1 an, dar nu este indicat. Şi uleiul are un termen de valabilitate. Atenţie mare deci. Mai bine foloseşti o sticlă de 250 ml (de ex.) şi faci mai des. Poţi refolosi ardeii de 2-3 ori, dar numai adaugând alţii noi (măcar vreo 6).

    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii