Ce să faci din maioneză

Gătesc de când eram mică, știi, nu?
Și totuși, în fiecare zi învăț ceva nou în bucătărie - dar nu numai.

Vreau să te-ntreb, tu iubești maioneza?
În afară de sandvișuri, cartofi prăjiți, hotdog, salate varie cum ar fi de boeuf, cartofi, icre, ton, fasole, vinete, etc., etc. la ce o folosești? 

Eu... hmm. Eu nu prea o folosesc. Nu. Dar am mereu în casă. Nu știu de ce.

Știi că maioneza făcută-n casă trebuie ținută la rece și consumată în maxim 2-3 zile? 
Asta este valabil și pentru maioneza cumpărată care, vrei nu vrei, conține conservanți.
Când ai desfăcut borcanul, cutia sau sticla, trebuie să o consumi în 3-4 zile (sau cum scrie pe cutie). Bineînțeles că trebuie să o ții la rece și acoperită bine.

De ce? 
Pentru că ouăle se alterează foarte repede și riști să te îmbolnăvești de salmonela.
Salmonela e letală dacă nu-i tratată imediat.

Acum eu nu știu cât ou conține un borcan de maioneză, dar de ce să riști?

Dar, dacă nu faci salată de boeuf, cine folosește un borcan de 800 g de maioneză în 3 zile? 
E mare că l-ai luat la ofertă, cum fac eu.
Nici nu știu câte borcane și cutii am aruncat până acum încă pline. Îmi plângea inima, dar așa-mi trebuie dacă cad în plasa reducerilor.

Zilele trecute, voiam niște cartofi rași prăjiți, și nu o să crezi, nu aveam ulei în casă.
Nu mi s-a întâmplat în viața mea să n-am ulei. Curios este că nu am observat când s-a terminat.
Bine, în apărarea mea spun c-am avut niște oaspeți care au terminat uleiul fără să mă anunțe.

Acum, am un magazin peste drum - 1 minut. Și altele la nici 5 minute, dar mi-era lene. Lene grozavă să mă-mbrac și să ies.
Nu m-am îndurat să deschid o cutie de ton pentru că voiam cartofi, nu ton.

Am deschis frigiderul și mă uitam pierdută-n el când notez cutia de maioneză pe care o desfăcusem cu 2 zile înainte.
Și-atunci m-am gândit că maioneza are o groază de ulei. Adică ăsta-i principalul ingredient, nu?
Nu, nu muștarul și nu oul sunt principalele ingrediente.
Maioneza se poate face din orice cu ulei.

Maioneza mea era maioneză normală: cu ou și muștar. Cel puțin așa scria pe sticlă.

Am pus 2 linguri de maioneză și-am făcut cartofii prăjiți.
Absolută fantastică idee, zi eu.
Nu, nu avea un gust care să se simtă că nu-i cu ulei. Păreau cartofi prăjiți normal în ulei.


Dar nu numai cartofii rași pot fă prăjiți cu maioneză ci și:

  • pastele 
  • orezul
  • omletele
  • păstăile (fasolea), etc. Practic orice. Orice în afară de piftele sau ce cere mult ulei. Zic eu. 

Nu am folosit la borș, ca să fiu sinceră, dar nu văd de ce nu ar funcționa.

Farfurie cu orez si sunca presata

Da, e o idee absurdă, dar practică și la îndemână.... când ai maioneză (cumpărată sau făcută-n casă) cu care nu știi ce să faci.
Nu-i păcat să o arunci?
Dar nu aștepta 1 săptămână. Mai bine folosește-o imediat ce ai desfăcut-o.
Faci economie de ulei și nu faci risipă de maioneză, nu crezi?

Nu folosi maioneză care are mucegai deasupra. Asta-i valabil pentru orice. Mucegaiuriule sunt bacterii. Poate-n brânză fac bine, dar în alte mâncăruri/ingrediente, nu prea.


Tu ce părere ai? 
Ai folosit vreodată maioneză la prăjit ceva? 
Ți-a plăcut gustul? 

Orice maioneză e bună, inclusiv cea cu hrean, ardei iute, etc.

Ah, uitam. Și maioneză tăiată este super la prăjit dacă nu vrei sau nu poți să o repari.
Maioneza tăiată se repară foarte ușor punând  2 linguri de suc de lămâie în ea și amestecând în aceeași direcție, fără viteză, până se repară. 5 minute circa la mână cu lingura de lemn. 
Simplu de tot. 

Ai apreciat? 
Nu ezita să mă susții cu un like, comentariu, etc. 
***

Ești interesat de cărți de rețete? 
Am publicat 14 pe care le găsești în ambele formate: electronic și de hârtie în mediul online.
Scrie „cărți de Cristina G.” (cu punct după G.) în orice motor de căutare (browser) și-ți vor apărea multe rezultate pe Amazon, Google Books, Draft2Digital, etc.

Uite titlurile:

  • Cele mai Populare Rețete ale Bunicii Învățate de la Mama: Mâncăruri Nostalgice
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  • Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  • 41 de Rețete fără Gluten
  • 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  • 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  • 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  • 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  • 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  • 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători

***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri pe unde apuci. Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 
Și dacă apreciezi cărțile mele, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima?
  • https://www.amazon.com/Cristina-G./e/B01N0U3U4P 
  • https://www.goodreads.com/author/show/16277613.Cristina_G_
  • Google Books 
  • Draft2Digital
  • https://www.facebook.com/creatiideCristinaG/
  • https://twitter.com/autorcristinag
  • https://www.facebook.com/authorcristinag/
  • https://www.linkedin.com/in/cristinagherghel/
Pe YouTube am diferite vlog-uri grozav de amuzante.

***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să fii ținut la curent cu toate surprizele ce pregătesc și alte inițiative interesante. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.





Trimiteți un comentariu

0 Comentarii