Ultimele postări
Loading...
Thursday, 14 March 2013

Pâine cu roşii, ovăz


... seminţe, cereale, boia de ardei iute şi dulce. Nu am văzut nicăieri o reţetă de genul dar sunt sigură că există destule variante. Aceasta este a mea.
Pentru vegani, vegetarieni şi de post, evident fără cârnaţi. 

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 frământat + 50 dospit + 45 minute copt
Porţii: 4 – 5 pâini mărişoare
Ingrediente:
  1. 3 căni făină albă
  2. 4 linguri cereale/fulgi de ovăz integrali
  3. 2 linguri făină neagră
  4. 3 - 5 linguri sos de roşii (al meu era făcut în casă)
  5. 1 cub drojdie proaspătă
  6. 1 linguriţă boia de ardei iute
  7. 1 linguriţă boia de ardei dulce (alte mirodenii după preferinţe)
  8. 1 linguriţă sare
  9. 2 linguri seminţe de floarea soarelui
  10. 1 lingură seminţe de in
  11. 1 cană apă caldă (200 ml), NU fierbinte

Mod de preparare
  1. pune apa la încălzit
  2. adună toate ingredientele într-un lighean; în afară de apă şi drojdie
  3. dizolvă drojdia într-un bol punând apă călduţă deasupra (să nu cumva să fie fierbinte că o opăreşti şi nu mai creşte; dacă e rece, la fel, nu creşte) amestecând cu mâna până se dizolvă
  4. toarnă drojdia dizolvată în lighean peste ingrediente şi începe să frămânţi. Pune apa pe rând, cât este necesar să faci un aluat elastic şi nu foarte tare. Eu am folosit o cană plină
  5. Frământă pentru 10 minute. Acoperă, pune lângă o sursă de căldură (nu direct pe sursă că se acreşte aluatul), lasă la dospit cam 50 de minute. Oricum va trebui să-şi dubleze volumul
  6. modelează forme de care consideri, lasă la crescut alte 10 minute, tot la căldură
  7. Stropeşte cu apă şi pune deasupra seminţe, granule de sare, mirodenii. Tot ce vrei tu şi crezi că se potriveşte. Probabil nu zahăr sau nucă de cocos... dar gusturile nu se discută. Nu?
  8. Dă la cuptor pentru 45-50 minute, foc mediu
  9. Când sunt gata, scoate-le stropeşte-le cu apă din nou, dacă NU le vrei crocante, acoperă cu un şervet şi lasă să se răcească măcar 15 minute. Dacă o tai caldă va părea crudă şi nici nu face bine la sănătate

Menţiuni.
Eu abia am aşteptat să se coacă. Nu am mâncat nimic toată ziua numai să pot mânca pâine caldă. Am pus un cârnat în mijloc şi sos de usturoi cumpărat. Extrem de sărat cârnatul şi sosul e plin de E-uri dar a fost PREA bun. O porţie mi-a ţinut pe toată ziua. 
Ps. Pentru cine nu a cumpărat sos de usturoi din comerţ, îţi spun că e la fel de bun ca ăla de la Kfc, dar costă mult mai ieftin. Am mâncat de 2 ori aripioare dintr-alea americane şi sosul mi-a rămas în minte. Optim.


0 comentarii:

Post a Comment

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.

 
Toggle Footer