Ardeiul iute

Peperoncino cum îi zic eu.

Am promis un articol şi eu îmi ţin întotdeauna promisiunile.

Ardeiul iute este originar din din America Centrala şi de Sud. A fost răspândit în lume de marinarii Spanioli şi Portughezi.
Ardeiul iute conţine o substanţă numită „capsaicina”. Această substanţă încălzeşte corpul şi este un inhibitor  al substanţei „P” responsabilă de procesele inflamatorii. Deci cu cât este mai iute ardeiul cu atât conţine mai multă capsaicina deci te ajută mai mult.
S-au făcut cercetări şi s-a ajuns la concluzia că ardeiul iute poate contribui la distrugerea celulelor canceroase din plămâni, prostata, pancreas.  Cică ar opri şi un atac de cord în 30 de secunde. Am căutat informaţii care să susţină afirmaţia asta dar nu am găsit. Sincer, voiam să fiu pregătită în cazul în care voi avea (Doamne fereşte) un atac de cord.
Ardeiul roşu este o sursa de vitamina A, prin concentraţia de carotenoizi pro-vitamina A, inclusiv beta-caroten (antioxidant). Beta-carotenul este util  în reducerea simptomelor astmului, osteoartritei şi artritei reumatoide. În plus, activitatea sa antioxidantă contribuie la prevenirea daunelor radicalilor liberi care pot determina arterioscleroza, cancer de colon diabet zaharat şi alte complicaţii.

Iată numai unele dintre proprietăţile extraordinare pe care le ştiu de mult timp.

1. ajută la slăbit prin stimularea metabolismului şi tăind pofta de mâncare. Hmm la mine nu taie nimic dar eu nu renunţ la el
2. scade nivelul colesterolului rău curăţând venele
3. ajută circulaţia (hmm... ceva nu e în regulă că eu tot am piciorele ca gheaţa) şi nasul ca a lui Bambi. Cine-i Bambi?!? Căprioara dintr-un desen animat. Vai... nu-mi amintesc numele. A trecut prea mult timp de când l-am văzut.
4. protejează stomacul prevenind apariţia ulcerului. Şi aici a fost distrus un mit greşit care interzicea celor ce au dureri de stomac să nu se atingă de ardeiul iute.
5. este laxativ
6. desfundă sinusurile deci un ajutor fantastic împotriva răcelii
7. este antiseptic  Pisat se pune pe rană. Nu am încercat încă. Se face gargară cu ceai sau tinctură (uşor preparat acasă)  împotriva durerilor de dinţi; pentru cei cu corzile vocale obosite
8. antiinflamator cum am mai zis. Tinctură pentru frecţii. Click pe nume să vezi cum se face. Tinctura de ardei iuti. 
9. 2 linguriţe de ardei iute pisat, furnizează 47% din valoarea zilnica de vitamina A. Aceasta având un rol important în lupta anti-infecţiilor. Este deasemenea esenţială pentru sănătatea ţesuturilor epiteliale, inclusiv membranele mucoase care acoperă pasajele nazale, plămânii, tractul intestinal şi cel urinar.
10. Dar mai presus de toate este AFRODIZIAC. Nu pot să afirm că vorbesc din experienţă dar eu sunt un caz a parte. :)

Uite linkul la reţeta de zacuscă numai din ardei iuţi. Delicioasă: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/10/pasta-de-ardei-iuti-pentru-iarna-grad.html

Eu îl folosesc în aproape toate reţetele. Salate, supe, ciorbe, pastă, orez, fasole. De curând am îndrăznit să-l adaug în ciocolata caldă. Gustul nu s-a schimbat dar am simţit un dublu efect pozitiv: asupra moralului şi asupra respiraţiei.
Îl folosesc deasemenea şi în cocktailuri şi vin fiert. Am deja reţete pe blog.

Concluzia este aşadar una singură: ardeiul iute este o sursă de sănătate şi bunăstare morală la îndemâna oricui. Dar nu EXAGERAŢI. Nu trebuie să exageraţi niciodată. Sugestie universal valabilă.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii