Clatite delicioase pentru vegani

clatite delicioase pt.vegani
De câte ori ai vrut o clătită dar ai rămas în pană de ouă sau lapte?! Mie mi s-a întâmplat de multe ori. Aveam oaspeţi la cină, alt desert preparat dar ei voiau "clătitele tale live". Fără ouă nu m-am încumetat să le fac dar în loc de lapte puneam iaurt, iar dacă era cu fructe ieşeau şi mai bune!
Reţetă aceasta a fost special probată pentru fratele meu care este vegetarian. Doar să văd dacă e comestibilă şi ... ESTE. Îndrăzneşte! mai ales dacă eşti vegan sau ţii post/dietă.

Grad de dificultate: redus

Timp de preparare: 20 minute
Porţii: pentru 2 persoane (4 bucăţi, depinde de tigaie şi grosime)


Ingrediente:

1. 200 - 250 ml apă carbogazoasă (o cană)
2. 100 g făină de grâu (sau până iese un aluat nu foarte lichid. Făina mea nu este din comerţ şi se comportă diferit. Orientează-te)
3. 3 linguriţe seminţe mac
4. 1 lingură griş din grâu (se poate şi fără)
5. 1 lingură fulgi de ovăz fini
6. câteva linguri ulei de floarea soarelui
Pentru umplutură: dulceaţă la alegere: vişine, smochine, zarzări, căpşuni, fructe de pădure, prune etc etc.

Mod de preparare: ca la reţeta clasică ce găseşti aici.

Voi lăsa totuşi explicaţiile pas cu pas. Mi se pare corect

Amestecă toate ingredientele. Dacă e prea lichid mai pune făină, dacă e prea gros mai adaugă apă. Aluatul va trebui să iasă gros, dar fluid. Nu subţire oricum, decât dacă vă place aşa. Mie nu mi-a plăcut niciodată.
Pregăteşte o tigaie care să NU lipească. Se ştie că e FUNDAMENTAL. Pune-o pe foc mijlociu. Varsă o linguriţă de ulei la încălzit înclinând tigaia în aşa fel încât uleiul să ajungă pe tot fundul.
Ia aluat cu polonicul şi toarnă în mijlocul tigăii un strat de ce grosime preferi. Al meu era de 2,5 mm circa. Îmi plac mai groase.
Apleacă tigaia ca mai sus, ca să se întindă aluatul pe tot fundul tigăii.
Lasă circa 2 minute sau mai puţin, depinde de focul tău. Nu lăsa focul foarte slab că nu are rost, dar nici foarte tare.
Întoarce-o pe partea ailaltă săltând-o ori ajutându-te de o paletă de plastic/silicon.
Folseşte orice umplutura doreşti, rulează sau îndoaie în patru.

Update 26 februarie 2014
Mi s-a adus la cunoştinţă că nu au ieşit cum trebuie urmărind instrucţiunile. Nu ştiu care poate fi motivul. Îmi pare rău. Trebuie să fie foarte frustrant. Recunosc că am păţit şi eu de câteva ori. Când am folosit făină integrală nu au ieşit. Şi când am pus prea mulţi fulgi de ovăz. În rest au fost reuşite.
Nu uita de griş!
Am încercat mai multe combinaţii şi aceasta a rezultat foarte bine
Nu au gust precum clătitele cu lapte şi ouă, dar sunt super ok.

Trimiteți un comentariu

7 Comentarii

  1. se poate pune doar apa fiarta si racita si nu carbogazoasa?

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina de grau se refera la faina integrala de grau? Eu conform retetei am facut de 2 ori - prima data cu apa si a doua oara cu apa carbogazoasa si nu mi-a iesit, pe tigaie se lipea complet si se facea sfarmituri iar din ea au iesit niste snitele si a doua oara mi-a iesit doar un terci dar si snitele sau chiftele, depinde cum vroiam eu sa le dau forma - fac clatite si ies snitele - terci de ...nu stiu ce anume... interesant, nu?
    Cu ce am gresit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare foarte rău să aud asta. Eu am făcut de mai multe ori, diferite combinaţii şi singura dată când mi-a ieşit terci a fost când am pus prea mulţi fulgi de ovăz. Chiar nu am idee ce a mers rău. Tigaia era de teflon/ceramică, adică nu lipea, nu?! Era destul de caldă când ai pus aluat? Nu ştiu ce să spun. Chiar nu am idee. Îmi pare tare rău că nu te pot ajuta.

      Ștergere
    2. Şi, nu, nu făină integrală, am făcut şi cu aia. Nu a ieşit deloc. Nici terci nu era.

      Ștergere
  3. Faina mea era rasnita din boabe de grau integral dar nici intr-un caz n-a iesit fina ci mai ramasese si unele bobite mai marisoare, deci eu ce tip de faina as putea folosi pentru a face clatite sau altele de genul acesta, daca stii sa-mi spui dar exclus sortimentele din tipurile de faina alba, doresc doar integrale.
    Multumesc pentru amabilitate si pentru faptul ca imi raspunzi chiar foarte repede la intrebarile mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles acum de ce nu au iesit. Asta este motivul. Faina integrala se comporta foarte diferit. Pot doar sa te asigur ca turtele ies bune cu faina aceasta; painea. Nu stiu daca ar iesi pancake-urile. Poate daca adaugi si ceva faina de porumb/gris. (In proportie de 5%). Din nefericire air nu te pot ajuta, desi sunt fan faina integrala mi-a fost foarte greu sa am un rezulat optim folosind 100% aceast tip de faina. Stiu ca-i mai sanatos si mai bun, dar am invatat de la cei din panificatie ca este foarte greu sa lucrezi cu ea. As fi vrut sa-ti raspund mai repede, dar nu sunt mereu la pc. Multumesc frumos si numai bine.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.