Goulash pentru vegani/celiaci


Goulash vegan/de post şi pentru celiaci.

Cine a zis că dacă eşti vegan/vegetarian sau suferi de celiachie nu ai dreptul să mănânci ceva delicios? Iată aici o reţetă incredibil de gustoasă. Special pentru prietenii mei vegani/vegetarieni/celiaci.

Acum 10 ani trecând prin Ungaria ne-am oprit să mâncăm la un restaurant tip agroturism. Curioasă am vrut să gust una din mâncările lor tradiţionale aşa că am cerut un goulash. A fost o senzaţie incredibilă... o miriadă de gusturi şi m-am gândit, cu tristeţe, că acasă nu aş putea obţine nimic asemănător; aşadar mi-am pus inima în pace şi mi-am jurat că dacă am să ajung din nou în Ungaria am să cer, fără îndoială, goulash.

Anul trecut având nişte carne de vită pe care nu ştiam cum să o folosesc, (ţinând cont de faptul că evit să mănânc carne) mi-am amintit de goulash. Reţeta o ştiam de la unguri şi m-am pus pe gătit. După circa 3 ore jumate era gata. Absolut fenomenal. Dar timpul de coacere era prea lung. Am făcut şi cu carne de pui, porc. Excelent dar voiam ceva care să nu trebuiască să fie copt atât de mult timp. Am experimentat varie combinaţii, am întrebat şi am găsit  ceva mai la îndemâna oricui: goulashul vegetarian a fost reţeta câştigătoare.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 80 minute
Porţii: 8

Ingrediente:
  1. 8 cartofi: 5 roşii + 3 albi
  2. 3 cepe galbene
  3. 2 ardei roşii sau galbeni
  4. 3 morcovi 
  5. 2 pahare vin roşu (dacă ţii post elimină-l)
  6. puţină scorţişoară (un vârf de cuţit)
  7. 1/2 linguriţă piper negru
  8. 2 linguriţe chimion
  9. 4 linguriţe boia de ardei dulce
  10. 2 linguriţe boia de ardei iute sau 2 – 3 ardei iuţi
  11. 3 căţei de usturoi
  12. 3 linguri ulei
  13. 7 căni cu apă
  14. sare
  15. Opţional : linguriţă sos de soia

Mod de preparare:
  1. se curăţă cartofii, se spală şi se taie cuburi. 7 dintre ei, 2 se pun deoparte. Cuburile nu trebuie să fie simetrice. Mai bine şi mai mari şi mai mici. Există un motiv pentru care spun asta. Goulashul trebuie fiert destul şi cartofii se cam topesc. Dacă bucăţile sunt mai mari mai rămâne ceva din ei.
  2. se taie ceapa,ardeiul cuburi sau peştişori
  3. se rad morcovii la răzătoare sau se taie mărunt 
  4. Se taie/pisează usturoiul mărunt
  5. Se pune uleiul într-o oală şi se pune ceapa, ardeii, morcovul, usturoiul la muiat un pic (2-3 minute).
  6. Se rad pe răzătoare ultimii 2 cartofi şi se pun toţi împreună (toţi 10) în oală.
  7. Se pune apa, boiaua de ardei, piperul, chimionul şi se lasă să fiarbă 50 de minute.
  8. Se toarnă vinul roşu
  9. Se verifică de gust. Se pune sarea şi, în caz de mai trebuie, boia de ardei iute/dulce/chimion
  10. Se mai lasă 10 minute.

    Menţiuni: Ai notat poate nişte cartofi raşi pe răzătoare. Da, am ras 2 cartofi ca să fie mai groasă supa. Aşa îmi place mie. Prin fierbere se topesc dând naştere unei creme. Dacă decizi să pui şi tu, nu uita să-i pui pe toţi odată.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii