Pastă de orez cu sos de roşii


Paste cu suc de roşii au fost primele paste ce am mâncat în 2000, când am ajuns în Italia. Eram la Collevalenza/Perugia într-o mănăstire. Când am luat prima înghiţitură am crezut că-i otravă. N-am iubit niciodată sucul de roşii/bulionul.
Aveam nişte vecini care mâncau bulion pe pâine... mi se făcea rău când îi vedeam. Deci, ţinând cont de gusturile mele, acele paste nu aveau cum să-mi placă. Un gând teribil a încolţit în mintea mea. „Italienii mănâncă numai paste deci, e clar ca lumina zilei că voi muri de foame aici.” 
Dar... nu s-a întâmplat aşa. Dimpotrivă, cu timpul am învăţat să fac sosul acasă şi am ajuns să ador pasta. Eram în stare să-mi gătesc spaghetti cu roşii şi noaptea. Practic a devenit pasta mea preferată.
Nu ştiu dacă ai notat, dar se pare că tot ce ador acum s-a întâmplat după ce am avut parte de o experienţă îngrozitoare. :D

Precizare: voi da reţeta cu paste de orez, dar poți înlocui pastele de orez cu oricare alte paste preferi (formă, ingredient principal, etc): fusilli, spaghetti, penne, pennette, paste integrale, tagliatelle,  etc. De care ai şi dorești. Am gătit reţeta asta de sute de ori şi cu orice fel de paste era la fel de bună.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25 minute
Porţii: 2


Ingrediente:

1. 300 g pastă de orez, în acest caz: fusilli
2. 4 roşii medii sau 7 mici (ori după gust, dar ai grijă mai ales la roşiile biologice că sunt destul de acre)
3. 1 ceapă
4. 2 linguri ulei măsline (sau de care ai)
Opţional
5. 1 ardei iute/boia

Mod de preparare:

1. Taie ceapa peştişori şi pune-o la călit foarte puţin (numai cât să se înmoaie, în așa fel uleiul prinde aromă de ceapă)
2. Taie roşiile cuburi (poți să le iei pieliţa/seminţele dacă te deranjează. Eu nu scot nimic); pune-le peste ceapă acoperind cu un capac. Foc mic.
3. Pune fusillii din orez la fiert (Atenţie pastele din orez fierb foarte repede, în jur de 4 minute)
4. Verifică sosul. Dacă ţi se pare că e acru pune 1/2 (jumătate) linguriţă de zahăr. Ai grijă să nu fie vanilat. Eu am păţit. Nu te cruci, vei nota imediat diferenţa, dar ai grijă să nu exagerezi cu zahărul.
5. Scoate pastele, scurge-le şi pune-le peste sos în tigaie/wok
6. Amestecă, saltă până sosul s-a prins foarte bine de paste. Secretul unei paste perfecte este să fie fiartă mult în sosul în care vine gătită. Citește aici
7. Evident, pune sare după gust. Eu pun foarte puţină (m-am învăţat să mănânc nesărat).

Menţiuni

1. Dacă foloseşti paste normale (de grâu dur) trebuie să le pui la fiert înainte de a face sosul. Fierb în circa 6 minute. Sosul se face în maxim 10 minute, dar până începe să fiarbă apa (cu pastele) durează mai mult şi n-are rost să pierzi timpul. E preţios, nu? Organizează-l bine.
2. Pastele integrale fierb încă şi mai greu (în jur de 8-12 minute)
3. De ce acopăr totul când majoritatea subliniază să nu acoperim? Pentru a reduce din timpul de coacere. Gătesc de când avem 7 ani. :)

E absolut delicioasă. Simplu rapid şi gustos. Ce altceva mai poţi dori? Poate un pahar de vin roşu. Perfect.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice inițiativăun like/share la postări sau la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp și chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii